۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳

گزارش مهر/

اولین یادواره ای که به آخرین یادواره شهدا تبدیل شد/ کمبود بودجه باعث تعطیلی یادواره شهدا شد

اولین یادواره ای که به آخرین یادواره شهدا تبدیل شد/ کمبود بودجه باعث تعطیلی یادواره شهدا شد

ورامین - خبرگزاری مهر: اگر چه همه مسئولان خود را مدیون شهدا می دانند اما یادواره 1400 شهید شهرستان ورامین طی دو سال گذشته به دلیل کمبود بودجه برگزار نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه ورامین در طول دوران انقلاب اسلامی همواره در دفاع از ارزشهای نظام اسلامی پیشگام بوده و هست و امروز با تقدیم 1400 شهید و سه هزار جانباز در دوران دفاع مقدس به عنوان نگینی درخشان در استان تهران می درخشد.

در طول هشت سال جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان و مردم این منطقه به جبهه اعزام شدند و حماسه های شورانگیزی را خلق و در بسیاری از عملیات ها نقش کلیدی را در پیروزی رزمندگان اسلام ایفا کردند.

در طول سال یادواره های متعددی در سطح شهرستان برگزار می شود مانند یادواره شهدای طلبه و روحانی، یادواره شهدای دانشجو، یادواره شهدای دانش آموز و... اما متأسفانه یک یادواره کلی و معظم در سطح شهرستان برای همه شهدای منطقه ورامین برگزار نمی شود.

سال 1390 و بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین مقرر شد تا هر ساله یک یادواره کلی برای 1400 شهید شهرستان برگزار شود و بهمن ماه سال 1390 بود که با دعوت از مرتضی تمدن استاندار وقت تهران اولین یادواره 1400 شهید شهرستان ورامین و تجلیل از سه هزار جانباز این منطقه برگزار شد.

اما گویی اولین یادواره 1400 شهید شهرستان به آخرین یادواره تبدیل شد و هیچگاه مسئولان برای برگزاری یادواره 1400 شهید ورامین تلاش لازم را نکردند و امروز شاهد عدم برگزاری یادواره شهدا در دو سال گذشته هستیم.

کوتاهی برخی مسئولان در عدم برگزاری یادواره شهدا پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام سید محسن محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهدا سند هویت نظام اسلامی هستند و امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون رشادت ها و دلاوری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران افزود: اگر آنروز رزمندگان و بسیجیان مخلص این مرز و بوم برای دفاع از سرزمین های ایران اسلامی نمی رفتند، اکنون استقلال و آزادی در این کشور معنا نداشت.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان نظام باید بدانند که هر چه دارند از برکت خون مطهر شهداست و امروز پاسداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه تمامی مردم بویژه مدیران نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: به فرموده مقام معظم رهبری بزرگداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و کوتاهی برخی مسئولان در برگزاری یادواره شهدا به هیچ عنوان پذیرفتنی نخواهد بود.

این مسئول یادآور شد: طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین در سال 90 بنا شد تا هر ساله مراسم یادواره شهدای شهرستان ورامین به صورت کلی برگزار شود تا از همه خانواده معظم شهدا که فرزند خود را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند تجلیل به عمل آید.

محمودی عنوان کرد: در بهمن سال 1390 این یادواره در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین برگزار شد و پس از آن مقرر گردید تا در سالهای بعد نقائص موجود در اولین یادواره شهدا برطرف و برنامه ویژه و گسترده ای در دومین یادواره تدارک دیده شود.

وی بیان داشت: اما متأسفانه دو سال است که برگزاری مراسم یادواره شهدای ورامین به صورت کلی برگزار نمی شود و این امر زیبنده شهر شهیدان 15 خرداد نیست.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین افزود: بارها در جلسات شورای فرهنگ عمومی به مسئولین تأکید شده است که در این زمینه تلاش کنند و زمینه برگزاری این یادواره را فراهم آورند اما متأسفانه هنوز این مصوبه اجرایی نشده است و برخی از مسئولین نیز نبود بودجه را عامل اصلی عدم برگزاری یادواره معرفی می کنند.

این مسئول اظهار داشت: البته در طول سال یادواره های متعددی از قبیل یادواره شهدای طلبه و روحانی  و یادواره محلات و مناطق مختلف ورامین برگزار می شود اما این امر دلیلی بر عدم برگزاری یادواره کلی برای شهدای شهرستان نیست.

محمودی گفت: چرا برخی برای کارهای دست چندمی هزینه می کنند اما زمانی که صحبت از برگزاری یادواره شهدا می شود بودجه ادارات تمام می شود.

وی ادامه داد: کوتاهی در برگزاری یادواره شهدا پذیرفتنی نیست و همه ما در روز جزا نمی توانیم جوابگوی این کوتاهی باشیم.

عدم تأمین بودجه توسط دستگاه های شهرستان باعث برگزار نشدن یادواره شهدا شده است

عباس برکان رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین نیز در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهدا سرمایه جاودان نظام اسلامی هستند که با خون مطهرشان، درخت نوپای این انقلاب را آبیاری کردند و باعث تداوم تنها نظام اسلامی شیعه در جهان شدند.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین افزود: در 8 سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

برکان ادامه داد: در جلسه ای که در فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد مقرر گردید که هر سال یادواره شهدای شهرستان ورامین با کمک و حمایت مالی دستگاههای شهرستان برگزار شود.

این مسئول اضافه کرد: پس از تصویب این مصوبه و ابلاغ آن، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و جمعی از نهادهای فرهنگی جلسه ای را ترتیب دادند تا در این زمینه تقسیم کار صورت گیرد.

وی عنوان کرد: پس از تقسیم کار و ابلاغ شرح وظایف مقرر شد تا با تأمین بودجه، یادواره 1400 شهید منطقه ورامین هر سال برگزار شود.

برکان بیان داشت: برای دریافت بودجه بنده شخصا با شهرداری و شورای شهر و برخی نهادهای دیگر رایزنی کردم اما بدلیل کمبود بودجه اعتباری برای برگزاری یادواره شهدا تخصیص پیدا نکرد.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ورامین تأکید کرد: بنیاد شهید آمادگی کافی و لازم را برای برگزاری یادواره شهدای شهرستان دارد و در صورت حمایت مسئولان حاضر است همین امسال این یادواره را احیا کند.

امید است مسئولان شهرستان با همت جمعی و توجه بیشتر به ارزشهای والای شهیدان، زمینه برگزاری مجدد یادواره شهدای ورامین را فراهم کنند.

---------------------

گزارش از محمدرضا حیدری

کد خبر 2179881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha