۸ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۸

با بهره برداری از پروژه های محلات؛

38 فرصت شغلی جدید درمحلات ایجاد شد/ افتتاح پروژه آبرسانی به شهر نیم ور محلات از سد کوچری

38 فرصت شغلی جدید درمحلات ایجاد شد/ افتتاح پروژه آبرسانی به شهر نیم ور محلات از سد کوچری

اراک- خبرگزاری مهر: در هفتمین روز از هفته دولت و با آغاز بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان محلات، با حضور استاندار مرکزی، 38 فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار محلات صبح شنبه در مراسم بهر ه برداری از 4 طرح  عمرانی، خدماتی و تولیدی در این شهرستان گفت: ارائه خدمت بی منت به مردم و عدالت محوری از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است.

غلامعلی یارمحمدی افزود: افتتاح دو مرغداری به ظرفیت 50 هزار قطعه، مجتمع تفریحی، ورزشی و طرح انتقال آب آشامیدنی از سد کوچری به شهر نیم ور محلات طرح هایی هستند که در این شهرستان در راستای ارائه خدمت بهینه و آسان به مردم شهرستان محلات مورد افتتاح قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تکمیل این پروژه ها بالغ بر 52 میلیارد ریال هزینه شده است، ابراز کرد: از این میزان سه میلیارد و 82 میلیون ریال از منابع بخش دولتی و 48 میلیارد و 280 میلیون ریال هم با مشارکت بخش خصوصی پرداخت شده است.

افزایش 400 تن مرغ گوشتی به ظرفیت تولیدی استان

فرماندار محلات همچنین در مراسم بهره برداری از مرغداری گوشتی کشت و صنعت بهستان محلات گفت: این مرغداری با ظرفیت تولید 50 هزار قعطه مرغ در هر دوره راه‌اندازی شده و با بهره‌برداری از آن در هر دوره 400 تن به ظرفیت تولیدی مرغ استان افزوده می‌شود.

یارمحمدی ادامه داد: این مرغداری در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع با 5 هزار متر زیربنا، دارای 6 سالن مرغداری و 450 متر انبار احداث شده است.

وی یادآور شد: احداث این مرغداری  11 فرصت شغلی جدید را در شهرستان محلات ایجاد کرده است.

فرماندار محلات با اشاره به راه اندازی مرغداری گوشتی مهرگان این شهرستان هم گفت: این واحد مرغداری با 15 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با دریافت 6 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق طرح توسعه بخش کشاورزی در زمینی به متراژ 30 هزار متر مربع در دو سالن احداث شده است.

وی اضافه کرد: مرغداری مذکور با ایجاد هشت فرصت شغلی جدید، می تواند 900 تن مرغ گوشتی را در سال تولید نماید و این در حالی است که این مرغداری در هر دوره50 هزار تن قطعه را تولید می کند.

گفتنی است بهره برداری از این واحد مرغداری 150 تن مرغ گوشتی را به ظرفیت تولیدی استان اضافه می نماید.

افتتاح پروژه آبرسانی به شهر نیم ور محلات از سد کوچری

همزمان با هفتمین روز از هفته دولت همچنین پروژه آبرسانی به شهر نیم ور محلات از سد کوچری نیز صبح امروز آغاز شد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم در آغاز بهره برداری از این پروژه گفت: در این پروژه اجرای خط انتقال آب به طول 3800 متر و به قطرهای 250 و 350 میلی متر با اعتبار 12 هزار میلیون ریال و با دبی برداشت 60 لیتر در ثانیه به بهره برداری رسیده است.

عبدالرضا خلیلی افزود: همچنین کلنگ زنی ایستگاه تصفیه آب برداشتی محلات از خط انتقال سد کوچری از دیگر پروژه هایی است که با حضور استاندار مرکزی در این شهرستان کلنگ زنی شده است.

وی یادآور شد: این پروژه با فرآیند تصفیه فیلتر شنی و با ظرفیت 100 لیتر در ثانیه است.

عملیات اجرایی جایگاه سوخت پمپ بنزین در شهرستان محلات از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور استاندار مرکزی آغاز شد.

استاندار مرکزی در مراسم بهره برداری از این پروزه ها گفت: توجه دولت به تولید جزو سیاست های دولت تدبیر و امید است و امسال هم اولین سالی است که دولت از بانک مرکزی برداشتی را انجام نداده است.

مقیمی افزود: تقلیل بدهی های دولت به بانک مرکزی، پیگیری معوقات بانکی و اختصاص 10 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به طرح های آب و خاک از سیاست های خوبی است که در این دولت در راستای دست یابی به توسعه در حال اجرا است.

وی با تاکید بر دست یابی کشور به استقلال صد در صدی در زمینه تامین غذا، ابراز کرد: سیاست های افزایش محصولات کشاورزی و دامداری باید با تلاش همه مسئولان و مردم در کشور تحقق یابد.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه همه مدیران باید به گونه ای عمل کنند که با عبور از رکود تورم بتوانند رونق اقتصادی را در کشور ایجاد نمایند، اظهار داشت: اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای قابل توجه و مهم در رفع مشکلات تورم و رکود در کشور است.

کد خبر 2360253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha