۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۵۴

واحد غیر مجاز ذوب سرب در رباط کریم پلمب شد

واحد غیر مجاز ذوب سرب در رباط کریم پلمب شد

استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست رباط کریم از تعطیلی و پلمب یک واحد ذوب سرب در اراضی حکیم آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب زارع اظهار داشت: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست رباط کریم حین گشت و پایش اراضی روستای حکیم آباد این شهرستان دود غلیظی را در این منطقه مشاهده کردند که پس از شناسایی محل مذکور مشخص شد فردی با احداث پنج کوره سنتی ریخته گری سرب اقدام به تولید شمش سرب کرده و آلودگی زیست محیطی شدیدی در منطقه ایجاد کرده است.

این مسئول با اشاره به صدور و ابلاغ سریع اخطاریه تعطیلی به این واحد غیر مجاز عنوان کرد: چند روز بعد در پی بازدید مجدد از این واحد به دلیل عدم توجه به اخطاریه صادره و به استناد مواد 11و12 قانون حفاظت و بهسازی، پنج کوره ذوب سرب این واحد پلمپ و پرونده حقوقی متخلف تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه متخلفان با خرید باتریهای فرسوده از مبادی غیر قانونی و انتقال به اراضی حاشیه شهرها، با ساخت کوره های سنتی و با مصرف سوخت مازوت اقدام به  استخراج سرب محتوی باتریها و تولید شمش می کنند، تصریح کرد: مسئله مهم ایجاد آلودگی هوا بدلیل نداشتن فیلتراسیون بوده و همچنین اسید باقیمانده در باتریها کیفیت فیزیکی و شیمیایی خاک را تغییر داده و ضمن ایجاد آلودگی شدید زیست محیطی، حاصلخیزی خاک کشاورزی را نیز از بین می برد.

لاشه خرس قهوه ای در شمیرانات کشف شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف یک قلاده خرس تلف شده به همراه دو توله اش در محدوده روستای آهار شمیرانات خبر داد و عنوان کرد: طی دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یک قلاده خرس قهوه ای با دو توله ماموران بلافاصله با امکانات مورد نیاز به محل اعزام شدند.

اسماعیل میرانزاده افزود: ماموران پس از بررسی و مشاهده با دوربین صحرایی  متوجه عدم تحرک خرس مادر شده و با توجه به اینکه احتمال تلف شدن این حیوان وجود داشته سریعا درخواست  اعزام تیم دامپزشکی کردند، ماموران برای جلوگیری از وحشت توله ها تا رسیدن تیم دامپزشکی منتظر ماندند اما با نزدیک شدن به غروب آفتاب توله ها ناگهان محل را ترک کرده و به سمت ارتفاعات حرکت کردند.

این مسئول گفت: پس از ورود دامپزشک و بررسی بالینی و تایید تلف شدن این حیوان، لاشه خرس جهت تشخیص صحیح علت مرگ به کلینیک دامپزشکی  سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان منتقل شد، البته در مورد تلف شدن این خرس هیچگونه مداخله مستقیم انسان صورت نگرفته و آثاری از گلوله بر بدن آن مشاهده نشده و پس از مشخص شدن علت واقعی مرگ به اطلاع علاقمندان و طبیعت دوستان خواهد رسید.

دوره های آموزش زیست محیطی در مدارس فیروزکوه برگزار شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه بیان کرد: به منظور ارتقای فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان در سال تحصیلی پیش رو دو مدرسه در شهرستان تحت آموزش زیست محیطی  قرار گرفتند.

رضا کرمی ادامه داد: در این دوره 480 دانش آموز تحت آموزش زیست محیطی قرار گرفتند که از موضوعات آموزشی می توان به  آلاینده های زیست محیطی ، هوای پاک و  زمین پاک اشاره کرد، همچنین در این دوره به روستائیان نیز آموزشهایی در جهت اهمیت حفظ و حراست از حیات وحش ارائه شد.

کد خبر 2373730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha