۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۷

سردار میرفیضی:

اقتدار پلیس در میزان تفاهم با مردم است

اقتدار پلیس در میزان تفاهم با مردم است

گرگان- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان این که ناجا همواره به دنبال اقتداری است که مردم از آن لذت و مجرمین از آن حساب ببرند، گفت: ما اقتدار را در چهره خشن پلیس نمی‎دانیم و معتقد بر اقتدار معنوی پلیس هستیم، اقتدار پلیس یعنی قدرت تفاهم با مردم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمود میرفیضی صبح دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، با اعلام این مطلب که شعار هفته ناجا در سال جاری" پلیس، کارآمدی، تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار" نامگذاری شده، افزود: این مولفه‎ها هرکدام به تنهایی دارای مفهوم جداگانه است و هر کدام مسئولیت‎هایی را برای ناجا به همراه دارد.

وی ادامه داد: انتخاب مولفه تلاش جهادی در شعار امسال هفته ناجا به دلیل این است که مردم در سالی که مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در شعار سال بر مدیریت جهادی تاکید داشته‌اند، انتظار دارند پلیس نیز با اقدامات مضاعف در برقراری نظم و امنیت جامعه جهادی و همانند سال‎های دفاع مقدس عمل کند.

سردار میرفیضی با اعلام این نکته که در بحث کارآمدی به دنبال اثر بخشی هستیم، اذعان کرد: اگر پلیس می‎خواهد هوشمند باشد باید از ظرفیت‎های مختلف برای کارآمدی استفاده کند از این رو نیاز است برای اثربخشی فعالیت‎های خود به قدرت پیش‎بینی برسد تا بتواند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پلیس برای رسیدن به کارآمدی امروز به دنبال توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از فناوری‎های روز است؛ نیروهای خستگی ناپذیر نیروی انتظامی تلاش های زیادی در این بخش برای ایجاد امنیت در کشور انجام داده اند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به مولفه‎ اقتدار در شعار هفته ناجا تصریح کرد: نیروی انتظامی برای رسیدن به کارآمدی، قدرت نرم‎افزاری را بر قدرت سخت افزاری ترجیح می‎دهد که تقویت تجهیزات و استفاده از فناوری‎های روز، سرعت در تغییرات و انعطاف‎پذیری با شرایط روز، تقویت بنیه آموزشی و علمی نیروها و استفاده از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه از جمله این رویکرد پلیس است.

ما اقتدار را در چهره خشن پلیس نمی‎دانیم و معتقد بر اقتدار معنوی پلیس هستیم

وی با تاکید بر این نکته که ما اقتدار را در چهره خشن پلیس نمی‎دانیم و معتقد بر اقتدار معنوی پلیس هستیم، افزود: اقتدار پلیس یعنی قدرت تفاهم با مردم در همین راستا پلیس زمانی می‎تواند به این درجه از مقبولیت برسد که دارای نفوذ کلام به عنوان یک سازمان هادی در جامعه باشد.

سردار میرفیضی ادامه داد: هادی بودن پلیس یعنی مردم احساس کنند نیروی انتظامی با استفاده از ابزارهای مختلف برای برقراری نظم و امنیت عموم مردم و برخورد قاطع با متخلفان در حال انجام وظیفه است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که صحبت از پلیس هوشمند می‎شود یعنی پلیسی که با استفاده از ابزارهای مختلف و ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های گوناگون برای افزایش امنیت در جامعه تلاش کند.

فرمانده انتظامی استان گلستان ابراز داشت: پلیس برای رسیدن به اقتدار بر اساس قانون عمل خواهد کرد و به دنبال مشروعیت عملکرد خود در جامعه است و عملکردی موفق خواهد بود که مورد قبول جامعه باشد. آنچه در اقتدار به دنبال آن هستیم عزت، رحمت و مهربانی با مردم و مقابله با هنجارشکنان و قانون‎شکنان است.

وی تصریح کرد: این رویکرد در شعار هفته ناجا رویکردی است که نیروی انتظامی تا پایان سال به عنوان الگو و مولفه‎های اصلی در عملکرد خود مورد توجه قرار خواهد داد.

کد خبر 2383967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha