۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۳۲

حجت الاسلام علیزاده:

حضرت زینب (س) انقلابی ترین زن تاریخ است

حضرت زینب (س) انقلابی ترین زن تاریخ است

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر نهادینه کردن اندیشه های حضرت زینب(س) در جامعه گفت: زینب انقلابی ترین زن تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده شامگاه پنج شنبه در تجمع بزرگ 5 هزار نفری رهروان زینب ویژه بانوان در امامزاده عباس ساری با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز به پشتوانه مقام معظم رهبری، مکتب عاشورا و اندیشه های حضرت زینب در جهان ماندگار شده است، اظهارداشت: همه مسلمانان باید درس ولایت مداری و تبیعیت از رهبری را از این حضرت یاد بگیرند.

وی حضرت زینب را انقلابی ترین زن تاریخ اسلام عنوان کرد و افزود: وظیفه زنان امروز جامعه اسلامی دفاع از فرهنگ علوی، فاطمی و زینبی است و آنها باید شجاعت، استقامت و ولایتمداری حضرت زینب را الگوی جامعه خود قرار دهند.

این مسئول خواستار حفظ حجاب و تبیین اندیشه های حضرت زینب در بین بانوان کشور شد و گفت: باید اندیشه ها و تفکر حضرت زینب امروز به دنیا اعلام شود، چرا که نیاز امروز بشریت است.

حجت الاسلام علیزاده یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه را طرح سوگواری بصیرت عاشورایی اعلام کرد و افزود: این تجمع همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

همچنین امام جمعه موقت ساری بیان کرد: مقام و منزلت حضرت زینب خیلی بالاست.

حجت الاسلام محمد قاسمی بزرگترین دغدغه حضرت زینب در اسارت را عفاف و عفت عنوان کرد و گفت: مادران و خواهران زینبی عمل کنید چرا که زینب حامی خون شهدا بوده است و حضرت زینب نهضت خونین عاشورا و انقلاب اسلامی کربلا را به ثبت رساند.

امام جمعه موقت مرکز استان با بیان اینکه آن حضرت مظهر یک بانوی مسلمان، منتسب به خاندان عصمت و طهارت و قهرمان بی بدیل عاشورا بوده است، اظهارداشت: آن حضرت نخستین فردی است که با ایجاد حماسه های مختلف در کوفه و شام  ثابت کرد هر سرزمینی کربلا و هر روز عاشوراست.

قاسمی از حضرت زینب (س) بعنوان مظهر شکیبایی و صبر، چاره و تدبیر، فداکاری، پرستار کودکان بی پناه یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: لبیک یا زینب (س) یعنی ستم ستیزی، ذلت گریزی، خطرپذیری، بر مزار شهدا گریستن، از جان مایه گذاشتن، شهادت طلبی، آرزوی شهادت داشتن، احساس مسئولیت دینی، مسئولیت پذیری، اهل امر به معروف و نهی از منکر، اقتئار دینی داشتن، سر خم نکردن در برابر دشمنان به خدا اعتماد داشتن، اهل توسل و توکل بودن، راضی به رضای خدا بودن و زیبایی دیدن مصائب و لبیک یا حسین برخورداری از بصیرت عاشورایی، شعار حسین گفتن است.

قاسمی تصریح کرد: حضرت زینب (س) شرافت را به کوفیان یاد داد و آزادگی را در اسارت معنا کرد.

کد خبر 2416149