۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۴

موسوی‌نژاد:

خرید تضمینی گندم بسیار پائین است

خرید تضمینی گندم بسیار پائین است

بوشهر - رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید تضمینی گندم بسیار پائین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: این نشست به منظور بررسی وضعیت کشاورزی استان بوشهر و شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از این وضعیت برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در فصل کشت محصولات کشاوری استان بوشهر قرار داریم، تصریح کرد: کشاورزی برای استان بوشهر بسیار مهم است و همه مسئولان مرتبط باید برای تامین نیازها و رفع مشکلات کشاورزان تلاش کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی عمده‌ترین ظرفیت اشتغال‌زایی در استان بوشهر است، اذعان داشت: لایحه بودجه و برنامه ششم توسعه در حال تدوین است که باید مدیران استان بوشهر با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس طرح‌های مناسبی را برای استان بوشهر بگنجانند.

وی به ظرفیت بالای استان بوشهر در بخش پرورش و صید آبزیان نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید راهکارهای جدید و مناسبی در زمینه تقویت منابع دریایی اندیشیده شود تا در آینده مانند امسال شاهد کاهش ذخایر دریایی و میزان صید آبزیان نباشیم.

موسوی نژاد خواستار تلاش مدیران بانک‌ها برای تحقق معوقات بانکی در حوزه کشاورزی شد و بیان داشت: در زمینه امور عشایر به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم تولید، باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

ارائه تسهیلات مناسب به عشایر

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی بسیار مهم در محلس در زمینه عشایر خبر داد و اضافه کرد: بر اساس این طرح عشایر تحت پوشش قرار گرفته و تسهیلات بسیار خوبی به عشایر ارائه خواهد شد.

وی به اهمیت برنامه‌های آموزشی برای کشاورزان اشاره کرد و افزود: باید راهکارهای جدید آموزشی به کشاورزان ارائه شود تا عملکرد بهتری داشته باشند.

موسوی‌نژاد با تاکید بر لزوم توسعه دامداری‌ها، ادامه داد: هر چند در زمینه توسعه دامداری‌ها مشکلاتی ایجاد شده است ولی باید برای توسعه هر چه بیشتر دامداری‌ها تلاش شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت خسارت‌های کشاورزان تاکید کرد و افزود: خسارات کشاورزان بر اثر سیل و زلزله هنوز به صورت کامل پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد: مسئولان استان بوشهر نیز باید راهکارهای اساسی را پیشنهاد دهند و در صورتی که نیاز به اصلاح قانون باشد ما در سطح مجلس و وزارت‌خانه‌ها پیگیری می‌کنیم.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خساست نکنند

موسوی‌نژاد ادامه داد: سال گشته در زمینه کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شد و بخشی از مسئولیت ها صنعت و معدن و تجارت به سازمان جهاد کشاوری منتقل شد تا شاهد تسهیل در امور کشاورزان باشیم.

وی بر لزوم ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات کشاورزان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: کارشناسان باید طرح‌های مناسب برای رفع مشکلات بخش آب را از طریق ماده 12 حل کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش زیادی از اب استان بوشهر هدر می‌رود، تصریح کرد: در بخش کشت صیفی‌جان اب زیادی مصرف می‌شود که باید زمینه برای اجرای آبیاری قطره‌ای در این بخش فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان، ادامه داد: بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی نباید خساست ورزند و همکاری لازم را باید با کشاورزان داشته باشند.

موسوی نژاد در ادامه با انتقاد از قیمت پائین خرید تضمینی گندم، افزود: کارشناسان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی باید طرح جامعی اراه دهند تا ما هم از این طرح برای خرید تضمینی خرما دفاع کنیم و پیگیری لازم را داشته باشیم.

کد خبر 2443081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha