۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸

احمدی:

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در قزوین احیاء می شود

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در قزوین احیاء می شود

قزوین- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با احیاء و راه اندازی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در قزوین گام ارزشمندی در راستای نگهداری آثار شخصیت های برجسته گذشته و معاصر استان برداشته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی احمدی دوشنبه شب در جلسه ۹۷ شورای فرهنگ عمومی که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: مقدمات برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ مجتبی قزوینی برای اردیبهشت ماه سال ۹۴ فراهم شده و امیدواریم با هماهنگی مسئولان استانی بتوانیم مراسمی درخور این شخصیت برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: تاکنون ۲۱ مقاله به استان رسیده که با آغاز فعالیت دبیرخانه مراسم بتدریج مقاله های ارزشمند دیگری وصول خواهد شد که به غنای علمی همایش خواهد افزود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان احیاء می شود

احمدی بیان کرد: به زودی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان را احیاء می کنیم که با جمع آوری آثار ارزشمند این افراد قادر خواهیم بود از دستاوردهای چهره های شاخص استان در گذشته و زمان معاصر به خوبی استفاده کنیم و آنها را در اختیار نسل جوان و آینده سازان قرار دهیم.

قزوین

در ادامه حجت الاسلام محمد حسن باریک بین گفت: باید در همایش مباحث علمی و مکتب فلاسفه را تفکیک کنیم و الگوهای شاخص را به جوانان معرفی کنیم.

وی افزود: باید با استفاده از تحارب موسسه هایی مانند شمس الشموس که در حوزه معرفی شخصیت ها فعالیت می کند بتوانیم مباحث خوبی را برای معرفی این شخصیت به طلاب و دانشجویان جوان مطرح کنیم و همه گروها بتوانند از مضووعات مطرح شده در همایش استفاده کنند.

حجت الاسلام امینی مشاور امور روحانیون استانداری هم در خصوص اهمیت بیان ابعاد شخصیت عرفانی، اخلاقی، نظری و عملی آیت الله مجتبی قزوینی برای استفاده جوانان مطرح کرد.

احمد دولتی سرپرست کتابخانه های عمومی استان قزوین هم در خصوص ساخت فیلم مستند و انیمیشن از این شخصیت برجسته پیشنهادهایی ارائه داد.

کد خبر 2474898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha