۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۱۸:۰۳

گفتگوی مهر با عباس غزالی:

اتفاقی که منتظرش بودم افتاد/ لذت ایفای نقش چند رنگ

اتفاقی که منتظرش بودم افتاد/ لذت ایفای نقش چند رنگ

عباس غزالی از چند سال صبوری و انتظار برای یک پیشنهاد سینمایی قوی گفت، از اینکه سرانجام به این خواسته خود رسیده و اولین قدمش را در سینما محکم برداشته است.

خبرگزاری مهر ـ گروه هنر: عباس غزالی گرچه پیش از «وضعیت سفید» در سریال‌های پرمخاطبی همچون «رستگاران» بازی کرد و پس از آن نیز در آثاری چون «مادرانه»، «به صرف شربت و شیرینی» و ... دیده شد اما هنوز با نقش بهروزی که حمید نعمت‌الله و هادی مقدم‌دوست خلق کرده بودند، به یاد آورده می‌شود.

او پس از پیشنهادات بسیاری که برای نقش‌هایی مشابه «بهروز» به او داده می‌شد، چه در تلویزیون و به ویژه در سینما گزیده‌کار بود و حاضر به بازی در هر اثری نشد. با این حال او در سی و سومین دوره از جشنواره فیلم فجر با «اعترافات ذهن خطرناک من» به کارگردانی هومن سیدی، نخستین حضور سینمایی خود را تجربه کرده است. حضوری که خودش خیلی به آن امیدوار است و امکان دارد مردم از این به بعد او را با نقش فرد دیگری به خاطر بیاورند که «صحت» نام دارد.

با غزالی درباره این فیلم گپی زده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

*از همکاری با هومن سیدی بگویید؟ سرانجام با فیلم او به سینما آمده‌اید.

عباس غزالی

ـ من خیلی به این فیلم امیدوارم. 93 برای من سال درخشانی است. یکی از دلایل این موضوع، حضور در فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» است که هومن سیدی آن را نوشت، به من پیشنهاد بازی در آن را داد و من هم آن را پذیرفتم.

*در گفتگوهایی که داشتیم همواره از پیشنهادهای مختلف برای فیلم‌های سینمایی می‌گفتید که هیچ کدام را نپذیرفته‌اید. سرانجام چه شد که اولین کار سینمایی خود را تجربه کردید؟

ـ اطرافیانم به خوبی می‌دانند و فکر می‌کنم مردم هم دیگر فهمیده باشند که من برای ورود به سینما خیلی صبر کرده‌ام تا با هر اتفاقی، وارد سینما نشوم. حتی اگر این گونه می‌بود که هیچ‌ وقت اتفاقی که خودم دوست داشتم، به من پیشنهاد نمی‌شد، تصمیم گرفته بودم اصلا وارد سینما نشوم، چرا که دوست داشتم قدم محکمی در این عرصه بردارم.

*پس سومین تجربه کارگردانی هومن سیدی همان اتفاقی است که مدت‌ها منتظر آن بودید؟

ـ بله این فیلم همان چیزی است که انتظارش را برای ورود به سینما داشتم. حالا هم دیگر هیچ انتظاری ندارم. هر چه است، خواست خداست و او هر چه برایم رقم زد، به آن احترام می‌گذارم. خدا همیشه برای من خوب خواسته است. من با توکل به خدا شروع کرده‌ام و تابه حال ادامه داده‌ام.

*چطور تا این حد به موفقیت فیلم اطمینان دارید؟

ـ مطمئنم این فیلم مورد توجه همه قرار خواهد گرفت. از منتقدان و کارشناسان گرفته تا خواص و عوام؛ همه با این کار ارتباط برقرار می‌کنند. من به این موضوع مطمئنم و همین برای من کافی است که در فیلمی بازی کرده‌ام که پر مخاطب است. اگر اتفاقات مثبت دیگری هم بیفتد، انرژی من بیشتر خواهد شد.

فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من»

*تا جایی که قصه لو نمی‌رود درباره کاراکتری که در «اعترافات ذهن خطرناک من» بازی می‌کنید، بگویید.

ـ من نقش فردی به نام «صحت» را بازی می‌کنم. این فیلم سه شخصیت اصلی دارد و در 24 ساعت اتفاق می‌افتد. نقش شخصیت اول داستان که همه اتفاقات حول محور آن رخ می‌دهد، توسط سیامک صفری ایفا می‌شود. من کارهای او را در تئاتر دیده بودم. او بازیگر قدرتمندی است که حالا به سینما آمده است. تجربه جالبی بود و  دو شخصیتی که مکمل نقش اول هستند، «آیدا» با بازی نگار جواهریان و صحت که من بازی‌اش می‌کنم.

*ماجرای قصه فیلم چیست؟

ـ فردی که صفری نقش او را بازی می‌کند، انسانی است که یک روز از خواب بیدار می‌شود و می‌بیند هیچ چیز را به یاد نمی‌آورد؛ از اسم گرفته تا جایی که زندگی می‌کند و هویتش. دو کاراکتر دیگر وقتی با این شخصیت روبرو می‌شوند، تا پایان فیلم به سوالات او پاسخ می‌دهند و در خاتمه یک آس توسط نویسنده و کارگردان و شخصیت‌های قصه رو می‌شود. هومن سیدی با اشراف کامل این اثر را نوشته و کارگردانی کرده است. او بازیگر خوب و فیلمساز بسیار خوبی است.

*یکی از معضلاتی که بعد از ایفای نقش «بهروز» داشتید، این بود که صرفا نقش‌های مشابه آن شخصیت به شما پیشنهاد می‌شد، درباره «صحت» که این اتفاق نیفتاده است؟

ـ بعد از «بهروز» شخصیت‌های مشابه بسیاری به من پیشنهاد شد که اگر رنگ‌آمیزی و شناسنامه دیگری داشتند، من حتما ایفای آنها را قبول می‌کردم. اما چون خیلی شبیه «بهروز» بودند، آنها را قبول نکردم. همه این نقش‌ها، ورژن تقلبی و ضعیف «بهروز» در فیلمنامه‌های سطحی بوده‌اند اما من خودم دنبال نقش متفاوت می‌گشتم و می‌خواستم حضور متفاوتی را تجربه کنم. برای همین صبر کردم و فقط چند تله فیلم و سریال «مادرانه» را که در حد پتانسیل خودش و با وجود شتاب‌زدگی‌های تولید، به اندازه کافی متفاوت بود، بازی کردم.

شخصیت «صحت» برخلاف «بهروز» اصلا بیرونی نیست. او شخصیتی چند رنگ است. فضای فیلم‌های هومن سیدی واقعی اما خاص است. این فیلم هم چنین فضایی دارد. «اعترافات ذهن خطرناک من» پر از احساسات مختلف است و من آن را خیلی دوست دارم. به نظرم اتفاق خوبی خواهد افتاد و با اینکه فرصت بود در اکران‌های خصوصی، کار را تماشا کنم، ترجیح دادم آن را همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر با مردم ببینم.

*از برادرتان «یونس»، امیر «وضعیت سفید» چه خبر؟

پوستر اعترافات ذهن خطرناک من

ـ «یونس» خوب است و زندگی‌اش را می‌کند. او در فضای خاص کار خودش انیمیشن، مشغول به فعالیت است.

*هنوز هم نمی‌خواهد دوباره بازیگری را تجربه کند؟

ـ فعلا نه. او پیشنهادات زیادی داشته که آنها را نپذیرفته و من هم دیگر به او اصرار نمی‌کنم چون فایده‌ای ندارد. او تصمیم خودش را گرفته است. جالب است بدانید قرار بود یونس در «آرایش غلیظ» حمید نعمت‌الله نقش اصلی را بازی کند. قرار بود به جای حامد بهداد و طناز طبابایی، یونس و شاید مونا احمدی بازی کند و سن شخصیت‌های اصلی فیلمنامه پایین‌تر باشد. اما یونس می‌گوید، من بازیگری نمی‌کنم و روی این تصمیم خودش هم باقی مانده است.

گفتگو از مریم عرفانیان

کد خبر 2488294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha