۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

رمضانی:

گرایش به اسلام در غرب رو به افزایش است

گرایش به اسلام در غرب رو به افزایش است

لنگرود - نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با فعالیت جنبش اسلامی امروز شاهد افزایش مسلمانان در غرب هستیم و هم اکنون در اروپا ۶۰ میلیون مسلمان زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مسجد شهدا لنگرود و در جمع مردم، درباره بازتاب نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی، اظهار داشت : بعد از انقلاب اسلامی ایران، با یک جنبش دینی در جهان مواجه هستیم که تمام ادیان در سطح جهان فعالیت خود را بیشتر کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت جنبش اسلامی بیش از ادیان دیگر است، افزود: در اوایل انقلاب حدود ۱۰۰ مرکز دینی در هامبورگ آلمان وجود داشت که امروزه شاهد فعالیت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز دینی هستیم.

وی گفت: با فعالیت جنبش اسلامی امروز شاهد افزایش مسلمانان در غرب هستیم که هم اکنون ۶۰ میلیون مسلمان در اروپا زندگی می کنند.

رمضانی ادامه داد: امروزه ملسمانان به عنوان یک مهاجر محسوب نمی شوند بلکه شهروند اولیه به حساب می آیند و در برخی کشورها نظیر اتریش اسلام به عنوان دین اصلی است البته هم اکنون در حال انجام برخی اقدامات برای محدود کردن فعالیت دینی نیز هستند.

وی با اشاره به تهیه متون درس های اسلامی در غرب، اضافه کرد:  متون درس های اسلامی برای فرزندان مسلمان غربی تهیه شده است تا تعالیم دینی را از کتب اسلامی بیامورند که این کار مهمی در جهان غرب است.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری افزود: در جهان غرب با اسلام های متعددی مواجه هستیم که اسلام لیبرال نمونه ای از آن است که در این نوع افراد فقط نام مسلمانی را یدک می کشند ولی ضرورتی برای رعایت حجاب و نماز خواندن و ... ندارند.

رمضانی گفت: اسلام افراطی نمونه دیگر اسلام های غرب است که تکفیری ها و سلفی ها نمونه ای از اسلام افراطی هستند که فتواهای دور از منطق قرآن و اسلام را در مناطق مختلف جهان انتشار داده و تبلیغ می کنند.

وی تصریح کرد: اسلام هراسی و اسلام ستیزی نمونه سوم اسلام در غرب است که توسط صهیونیست اداره می شود که حتی قمه زدن در روز عاشورا را واجب می دانند که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان بدعت نام بردند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان اسلام با استفاذه از سایت ها و فضای مجازی به جنگ اسلام آمده اند، اظهار داشت: در جنگ های سخت، دشمن مشخص بوده و در روبرو قرار دارد ولی در جنگ نرم دشمن قابل تشخیص نیست و ممکن است در کشورهای اسلامی نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: برخی رسانه ها تحت نظر صهیونیست برای خشن نشان دادن چهره اسلام اداره می شود که همه روزه و در تمام رده های سنی در حال انتشار شبهه ها هستند و در این راه تمام قدرت خود را به کار گرفته اند.

رمضانی با بیان اینکه اسلام برپایه محبت بنا شده است و دشمن توسط رسانه ها ترویج خشونت می کند، گفت  بیشتر کسانی که در مراکز علمی اسلام را ترویج می‌دهند غیرمسلمان هستند و اسلام توسط غیرمسلمان دارد جهانی می‌شود.

وی تصریح کرد: عدم استقبال جوانان غرب به کلیساها موجب شده است که مسیحیان کلیسا ها را به عنوام مراکز فرهنگی به فروش بگذارند.

رمضانی از تشکیل بیش از چهار هزار معنویت بدلی در اروپا و آمریکا خبر داد، و افزود: رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای با توجه به شناخت کامل نسبت به نوع غلط ترویج اسلام در غرب نامه ای خطاب به جوانان اروپایی نوشتند که جوانان اسلام را از طریق مطالعه و رجوع به قران بیاموزند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه ۶۰ درصد افرادی که مسلمان می شوند از طریق مطالعه این دین را برگزیده اند، اظهار داشت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی بیش از ۷۰۰ هزار بار وارد فضای مجازی شده است.

وی گفت: بعد از انتشار نامه مقام معظم رهبری و انتشار آن در فضاهای مجازی، سوالاتی در قالب نامه توسط جوانان غربی مطرح و به دست ما رسیده است که اهمیت این نامه و آنچه در آن ذکر شده به قدری مهم است که مقام معظم رهبری از بنده گزارش خواستند تا جنبه‌های آن را مطالعه کنند. 

رمضانی تصریح کرد: نامه امام خامنه ای به جوانان اروپایی نوعی رهایی و نجات بخشی را در پی خواهد داشت و مهمترین دستاورد این نامه معرفی جامع اسلام می تواند باشد.

وی افزود: ترس غرب از این است که اگر جوانان غرب با اسلام عدالت گرا و مبارزه با ظلم و صلح جو آشنا شوند قطعا با فریاد لبیک یا خامنه ای در کل جهان مواجه خواهند شد.

کد خبر 2512858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha