۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

«قصه‌های سانفرانسیسکو» به تهران رسید

«قصه‌های سانفرانسیسکو» به تهران رسید

کامشاد کوشان از انتشار مجموعه داستان خود با عنوان «قصه های سانفرانسیسکو» توسط نشر قطره خبر داد.

کامشاد کوشان کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: این کتاب، مجموعه‌ای از ۴ داستان کوتاه من است که آقای شهرام اقبال‌زاده آن‌ها را انتخاب کرده و به عنوان یکی از عناوین مجموعه «داستان جهان و جهان داستان» نشر قطره به چاپ رسیده است.

شهرام اقبال زاده درباره داستان نویسی این کارگردان معتقد است: کوشان نقطه تلاقی سه نسل از روشنفکران است، روایتگر بار حسرت ناکامی‌های نسل پیشین است که سرنوشت آن با چپ شرقی عجین شده بود و نسل خودش که درکشاکشی برزخی  گرفتار است. نسلی که گاه آواره جغرافیایی است و گاه سرگشته تاریخی. نسلی که از زیر ردای هدایت بیرون آمده و ازسویی گره کروات تعهد سارتر و اگزیستالیسم شورشی او را بر گردن دارد و از سویی میراث دار تلخکامی هدایت وار و کابوس کافکایی است که با دلزدگی و یأس کامو همراه می شود. اما این پایان ماجرا نیست، چرا که در رویارویی با خود و با نیروی عشق به سوی آینده می رود. اگر این ها را با ذهنیتی شرقی و روایتی گیرا و دراماتیک و فضاسازی سینمایی درآمیزیم باید گفت کوشان گام اول را به سوی نسل سوم استوار برداشته است.

داریوش مهرجویی نیز درباره این کتاب گفته است: کوشان به خاطر پیشینه سینمایی اش به خوبی از مفاهیمی چون ضرباهنگ و زاویه دید در قصه هایش استفاده می‌کند، قصه‌هایی جاندار که از پویایی خاصی هم از نظر تنوع و هم از نظر پرداختن آن برخوردار است.

«قصه‌های سانفرانسیسکو» به تازگی توسط نشر قطره چاپ شده و به زودی با ۱۳۰ صفحه و شمارگان ۵۰۰ نسخه وارد بازار نشر می شود.

کامشاد کوشان، نویسنده و  کارگردان مقیم آمریکاست که فیلم «راز بهشت» (Surviving Paradise) را به عنوان اولین فیلم سینمایی ایرانی به زبان انگلیسی که در سینماهای کشور آمریکا به اکران عمومی درآمد، در کارنامه دارد. او استاد دانشگاه هنر سانفرانسیسکو است و چند مجموعه داستان به زبان فارسی و انگلیسی آماده انتشار دارد.

کد خبر 2518383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha