۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳

حجت الاسلام شکریان:

سیره زندگی حضرت زهرا (س) مورد توجه قرار گیرد

سیره زندگی حضرت زهرا (س) مورد توجه قرار گیرد

بابل - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا باید به عنوان یک زن نمونه مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

حجت الاسلام ناصر شکريان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اهمیت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه، تاکید کرد: حضرت زهرا (س) اسوه والگوی عملی ولایتمداری و تبعیت از امام زمان خود بودند.

وی بر لزوم توجه به همه ابعاد زندگی آن حضرت تاکید کرد و گفت: سیره زندگی فاطمه زهرا(س) به عنوان یک زن نمونه با همه ابعاد وجودی یک انسان کامل باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد زیرا فاطمه زهرا (س) نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی کامل و تمام نمای همه بشریت و اولين شهيده راه ولايت  است.

شکریان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بانوی نمونه عالم و الگوی همه انسان هاست، ادامه داد: زن در نگاه اسلام دارای کرامت و ارزش والائی بود و از همین رو بالاترین مسوولیت های فردی و اجتماعی نیز بر دوش او نهاده شده است.

وی افزود: حفظ حجاب و حریم عفاف و از سوی دیگر تعلیم و تربیت فرزندان و رسیدگی به امور داخلی خانواده که بالاترین جلوه مدیریت فضای روحانی و معنوی خانواده است بر عهده مادر است و باید به این مقام والا ارج نهاده شود زيرا مادر به عنوان مرکز پرگار عشق و محبت در خانواده اسلامي است

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران اظهار داشت: با نگرشی بر اوضاع و وضعیت نگران کننده زن در شرایط کنونی بویژه در جوامع غربی زن به عنوان کالا و ابزاری برای تامین نیازهای مادی محسوب می شود این در حالی است که از جایگاه اصلی خود که والا و ارزشمند است فاصله بسیاری دارد.

وی به نقش بالنده زنان مسلمان در شکل گیری قیام ها و نهضت های آزادیخواهانه در کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: زن مسلمان، مظهر اراده، ایستادگی، عفاف، پاکدامنی و بواقع مطیع و پیرو راستین حضرت فاطمه الزهرا (س) است که در عین حفظ عفت، وظایف اجتماعی و سیاسی خود را نیز به نحو شایسته انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در طول سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران بخوبی نقش بالنده زنان مسلمان ایران اسلامی مشهود و ملموس بوده است، ادامه داد: در شرایط سخت مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد از آن دوران دفاع مقدس چه در اصلی ترین خطوط دفاعی و چه در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان در پشت جبهه و نیز اهدای عزیزترین فرزندان خود در راه پاسداری و حراست از انقلاب اسلامی و نیز حضور مقتدرانه در عرصه های علمی و فناوری و پزشکی و دهها جایگاه فاخر اجتماعی همیشه ثابت قدم و فعال ظاهر شدند.

امام جمعه موقت بابل در پايان خاطر نشان کرد : ریشه بسیاری از مشکلات و اختلافات اجتماعی و سیاسی جوامع مخصوصاً جوامع اسلامی را می‌توان در بی توجهی به مسأله ولایت و عدم تبعیت بی چون و چرا از مقام ولایت دانست، چرا که ولایت از پایه‌های اصلی اعتقادی و زیربنایی زندگی سیاسی-اجتماعی در اسلام است از اين رو  همه ما بايد براي تحقق شعار  سال مقام معظم رهبري که دولت و ملت همدلي و هم زباني ست تمام تلاش خود را به کار گيريم.

کد خبر 2528973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha