۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۳

نیکبخت:

توسعه گردشگری ورزشی در همدان از اولویت ها است

توسعه گردشگری ورزشی در همدان از اولویت ها است

همدان- استاندار همدان با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی او - اسپرت کشور گفت: توجه به گردشگری ورزشی از اولویت های همدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه مسابقات آسیایی او - اسپرت کشور ضمن خیرمقدم به میهمانان داخلی و خارجی حاضر در همدان و با بیان اینکه همدان تاریخ بسیار کهنی دارد، گفت: به واسطه همین تاریخ کهن نیز همدان در طول تاریخ انسان های بسیار بزرگ و بلند نظری داشته است.

نیکبخت عنوان کرد: همدان از آثار تاریخی و گردشگری شایسته ای برخوردار است و مسئولین برگزاری این مسابقات باید شرایطی فراهم کنند که میهمانان خارجی از این آثار بازدید کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد: گردشگری ورزشی یکی از اهداف اصلی برای معرفی همدان است و باید کشور و شهر خود را به جهان بشناسانیم و از این راه با دنیا تعامل و همکاری داشته باشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه به دو دلیل باید به ورزش توجه کنیم چراکه دنیای مدرن امروز باعث شده تا زندگی ها به صورت مدرن و ماشینی شود و همین امر موجب بی تحرکی در انسان ها شده است، گفت: کم تحرکی نیز ریشه بسیاری از بیماری های امروزی خواهد بود.

نیکبخت با اشاره به بشردوستی گفت: ورزش می تواند موجب انسان دوستی و بشر دوستی شود به ویژه اینکه کودک کشی و آدمکشی رواج پیدا کرده و دولت ما و کشور ما همیشه خشم و انزجار خود را از این مسائل اعلام کرده است.

وی افزود: ورزش یکی از راه های ارتباط و بشر دوستی و انسان دوستی است و از تمام دوستان هلال احمر که باعث برگزاری این مسابقات شدند تشکر می کنم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در ادامه با خوشامدگویی به میهمان اظهار داشت: ورزش او- اسپرت یکی از رشته های پر مخاطب بین جوانان است و روز به روز علاقه مندی ها به این رشته رو به افزایش است.

غلامرضا شعبانی بهار افزود: از مسئولین همدان که باعث برگزاری این مسابقات در چنین سطحی شدند کمال تشکر و قدردانی را دارم و جای خوشحالی است که این مسابقات در شهر تاریخی همدان برگزار شده است.

وی با اشاره به شعار المپیک گفت: در مسابقات ورزشی المپیک در جهان سه شعار قوی تر، سریع تر و بالاتر وجود دارد که جای افتخار است که یکی از این شعار ها یعنی قوی تر با داشتن قوی ترین مرد جهان متعلق به کشور ما است.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: آروزی ما است که رشته او- اسپرت باعث شود شعار سریع تر نیز متعلق به ایران اسلامی باشد.

کد خبر 2586753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha