۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵

هشدار ایتالیا به اتحادیه اروپا درباره «پلن بی»

هشدار ایتالیا به اتحادیه اروپا درباره «پلن بی»

تدوام مهاجرت گسترده پناهجویان به ایتالیا موجب شد تا رم به بروکسل هشدار دهد اگر چاره ای برای حل این مشکل نیاندیشد «پلن بی» را به اجرا می گذارد که مشکلات زیادی را برای اروپا بوجود می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کشور ایتالیا که در سال های اخیر بویژه بعد از بحرانی شدن اوضاع در لیبی با سیل مهاجران غیر قانونی مواجه شده با توجه به بی توجهی کشورهای اروپایی به مشکلات رم در خصوص این وضعیت به اتحادیه اروپا هشدار داد. 

در هشدار دولت ایتالیا به اتحادیه اروپا آمده که اگر بروکسل چاره ای را برای حل مشکلات پناه جویان غیرقانونی نیاندیشد ایتالیا پلن بی را به اجرا می گذارد که اجرای آن بدون شک مشکلات زیادی را برای اتحادیه بدنبال خواهد داشت. 

در گزارش رویترز به جزئیات پلن بی ایتالیا اشاره ای نشده است. 

به دلیل نزدیکی سواحل ایتالیا به لیبی، این کشور مکانی بسیار مناسب برای پناه جویانی است که برای بهره مند شدن از شرایط بهتر زندگی، بصورت قاچاقی قصد مهاجرت به اروپا را دارند. 

این هشدار در حالی صادر می شود که در ماه گذشته به دلیل غرق شدن تعداد زیادی از مهاجران در دریای مدیترانه نشستی با حضور رهبران اروپایی برای مقابله با این مشکل برگزار شد و هر چند تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید اما اجرایی نشدن این تصمیمات موجب شده تا ایتالیا همچنان با این مشکل دست به گریبان باشد.

کد خبر 2779300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha