۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۳:۴۶

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی:

نقشه راه حوزه قلب و سلول‌های بنیادی تدوین می‌شود

نقشه راه حوزه قلب و سلول‌های بنیادی تدوین می‌شود

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین جلسه کارگروه قلب بر ضرورت تدوین نقشه راه در حوزه قلب و سلول های بنیادی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر علی حمیدیه در نخستین جلسه کارگروه قلب این ستاد اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه قلب و سلول های بنیادی تدوین نقشه راه این حوزه ضروری است.

وی با اشاره به این موضوع که امید است تا فعالیت کارگروه قلب با سرعت به سمت اهداف مورد نظر پیش رود، گفت: دلیل تشکیل کارگروه های مختلف رشته های علوم بالینی و پایه این است که بحث سلول های بنیادی با وجود این که به حدود ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته بر می گردد، ولی بسیاری از موارد به بازار بین المللی ورود پیدا نکرده اند.

به گفته وی، متاسفانه در کشور ما بی نظمی هایی در حوزه پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی ایجاد شده و دلیل آن نیز تندروی ها و کندروی های صورت گرفته است.

حمیدیه ادامه داد: خوشبختانه اکنون کشور ما به حدی از پیشرفت رسیده که بیماران ما تقریبا در تمام موارد در داخل کشور درمان می شود ولی با توجه به رخداد پیشرفت بسیار در حوزه علوم پزشکی اگر ما همزمان با این پیشرفت ها حرکت نکنیم بیماران ما در آینده باید برای امور سلول درمانی و پزشکی بازساختی به کشورهایی مانند قطر روی می آورند.

وی ادامه داد: به این منظور نیاز به یک برنامه ریزی منسجم وجود دارد و علت تشکیل این جلسه نیز همین بود که در حوزه قلب و سلول های بنیادی نقشه راهی تهیه شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی یادآور شد: علوم سلولی و پزشکی بازساختی در طب مانند علوم هسته ای در صنعت علمی راهبردی محسوب می شود.

حمیدیه ضمن اشاره به انجام فعالیت ها به شکل بی طرفانه و دعوت از همه رشته های مهندسی، علوم پایه و بالینی، به ملی بودن دید این ستاد اشاره کرد و گفت: این کار گروه وظیفه رهبری و ترویج این علم را به عهده دارد و در حوزه های آموزش و ترویج، پژوهش و درمان کمک رسانی صورت می گیرد.

کد خبر 2956053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha