۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸

کتابخانه و موزه ملی ملک «مرکز هنری برتر» ایران شد

کتابخانه و موزه ملی ملک «مرکز هنری برتر» ایران شد

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین نکوداشت فعالان و حامیان هنرهای تجسمی، کتابخانه و موزه ملی ملک را به عنوان «مرکز هنری برتر» برگزید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوح افتخار که بدین مناسبت به مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا کرده، یادآور شده است: «نظر به تلاش‌های پیوسته و ثمربخش آن موزه در سازماندهی رخدادهای تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی به عنوان «مرکز هنری برتر» در گروه مراکز هنری هشتمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر این لوح تقدیر تقدیم می‌شود».

کتابخانه و موزه ملی ملک، یادگار حاج حسین آقا ملک، فرهنگ‌دوست تاریخ معاصر ایران به شمار می‌آید که در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه، منظومه‌ای از برترین آثار فرهنگی ایران از ۳ هزار سال پیش بدین‌سو را در خود جای داده است. این گنجینه، نسخه‌های خطی و چاپ سنگی و سربی، سکه‌های تاریخی، تابلوهای نقاشی، قطعات و مرقعات خوش‌نویسی و نگارگری، گنجینه لاکی و اسناد تاریخی را دربرمی‌گیرد.

این گنجینه فرهنگی، در کنار ارایه خدمات کتابخانه‌ای و موزه‌ای به پژوهشگران و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی، با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری، از برپایی نمایشگاه‌های متنوع و جذاب گرفته تا دوره‌های آموزشی در حوزه هنرهای ایرانی- اسلامی، در محیطی آرام و متفاوت توانسته است خدماتی منحصربه‌فرد به مراجعان خود ارایه دهد.

کد خبر 3039976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha