در کابل؛

سمینار نیایش از دیدگاه قرآن برگزارشد

سمینار نیایش از دیدگاه قرآن برگزارشد

سمینار «دعا و نیایش از دیدگاه قرآن» با حضور مسئولین مراکز فرهنگی و قرآنی، اساتید فعال علوم قرآنی و خانواده‌های آنان در دفتر مرکزی شورای عالی قرآنی افغانستان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار نیایش از دیدگاه قرآن با تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود دینی آغاز شد و با ارایه مقالات ادامه یافت. سپس ابوالحسین یاسر، وزیر مشاور پشتیبانی نیروهای دفاعی و امنیتی ریاست جمهوری با ابراز سخنرانی خود درباره جایگاه قرآن در جامعه صحبت کرد.

وی با بیان اینکه قرآن در دل‌های تمامی مسلمانان جای دارد، گفت: جوانان ما باید بیش از این با قرآن و آیه‌های آن مأنوس باشند و شرح و تفسیر و ترجمه آن را بدانند و آوای ملکوتی آن را با گوش جان بخوانند و بشنوند.

یاسر افزود: برنامه‌های شورای عالی قرآنی افغانستان بسیار پر بار و سازنده هستند. این شورا ظرفیت اینکه جامعه و جوانان را به سوی قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) سوق دهد را دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن‌زاده، رییس شورای عالی قرآنی افغانستان در رابطه با نقش دعا و نیایش از دیدگاه آیات و روایات سخنانی را بیان کرد. وی گفت: دعا و نیایش در زندگی ما مسلمانان نقش بسیار عمده دارد و از طریق عبادت و دعاست که انسان سعادتمند و پیامبران الهی به درجات عالی رسیده‌اند.

حسن‌زاده افزود: ما به عنوان یک انسان آزاده، باید عزت و سرافرازی خودمان از طریق عبادت و پرستش خدای متعال به دست آوریم.

وی ادامه داد: شما جوانان و مردم با دعا و نیایش و روی آوردن به قرآن مجید می‌توانید از مرزهای عقیده و ایمان محافظت کرده و از گناه و آلودگی ظاهری خود را پاک کنید.

رییس شورای عالی قرآنی افغانستان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در روایتی از امام رضا (ع) داریم که ذکر تسبیح با تربت امام حسین (ع)، برابر با شش هزار ثواب است و این ذکر، شش هزار گناه را محو می‌کند و انسان را به شش هزار درجه بالا می‌برد.

حسن‌زاده در پایان سخنانش تأکید کرد: در قرآن آمده که با یاد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد و درباره فلسفه نماز نیز خداوند سبحان فرموده که اقامه نماز برای یاد خدا صورت می‌گیرد. بنابراین خواندن نماز، راهی برای رسیدن به آرامش دل است.

کد خبر 3814862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha