۱۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

استاندار البرز گزارش عملکرد اقتصادمقاومتی را ارائه کند

استاندار البرز گزارش عملکرد اقتصادمقاومتی را ارائه کند

کرج-نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از استاندار و مسئولان اجرایی استان خواست برای تنویر افکار عمومی و احترام به مردم گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی استان را از تریبون نماز جمعه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بابیان اینکه رسیدگی به محرومان یکی از اهداف بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران است، به دستور امام راحل مبنی بر تأسیس کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این مهم بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه نهاد انقلابی کمیته امداد یاری‌دادن به محرومان است، گفت: خودکفایی محرومان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که خوشبختانه در این رابطه گام‌های بلندی برداشته‌شده است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه این نهاد در استان البرز بدون شائبه و حاشیه به فعالیت مشغول است، گفت: این نهاد منشاء خیر بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امام راحل قشر محروم جامعه را ولی‌نعمتان انقلاب می‌دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رسیدگی به امور محرومان تأکید فراوانی دارند.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان البرز امام خمینی فرمودند «خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولان کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومان و روی آوردن به سرمایه‌داران گردد و اغنیا از احترام بیشتری برخوردار شوند».

دهن‌کجی به ارزش‌ها تا کی ادامه دارد

وی با تأکید بر اینکه اگر این‌چنین شود انقلاب تحریف خواهد شد، گفت: آنان که چنین هدفی دارند آرام‌آرام مسیر را منحرف می‌کنند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی، گفت: کسانی که چنین کرده‌اند خود را پیرو خط امام می‌دانند در شعارها و رأی گرفتن‌ها در جلسات و سخنرانی‌های انتخاباتی اشان حرف‌هایی زدند تا پست‌ها را به دست آورند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه آن وکیل و وزیری که قانونی در غیرازاین مسیر (خط امام) وضع می‌کند و عمل می‌کند بداند در خط امام و رهبری و آرمان‌های امام قدم برنمی‌دارد و هرگز نمی‌تواند پاسخ خون شهدا را بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این سؤال که چرا عده‌ای به تبعیض طبقاتی در جامعه دامن می‌زنند، گفت: تا چه زمانی قرار است دهن‌کجی به ارزش‌ها ادامه داشته باشد.

وی به توصیه امام راحل به دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: امام فرمودند به دولت و مجلس توصیه کرد که قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصاً مستضعفان، محرومان و ستمدیدگان که نور چشمان ما هستند و جمهوری اسلامی رهاورد آنان و با فداکاری آن‌ها تحقق پیدا کرد و بقای آنان مرهون خدمات آنان است فروگذار نکنید و خود را از مردم و آنان را از خود بدایند.

اهمیت امنیت روانی در جامعه

خطیب جمعه کرج در ادامه به طرح این سؤال پرداخت که چرا برخی در دولت به همدیگر مدال می‌دهند و برخی دیگر را ذخیره نظام می‌دانند حال این سؤال مطرح آیت که فرد موردنظر ذخیره کدام نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از نفوذ جریان غرب‌گرا که در دستگاه‌های مختلف نظام نفوذ کرده‌اند و به چیزی جز منافع خود و سودجویی از جایگاهی که دارد نمی‌اندیشند ابراز تأسف کرد و گفت: این وضعیت باعث شده فساد و اشرافی گری در میان برخی مسئولان رواج پیدا کند که نتیجه این مسئله تبعیض طبقاتی در جامعه است.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر نسبت به مسائل یادشده بی‌توجهی شود آثار مخربی در پی خواهد داشت، گفت: باید از به هم خوردن امنیت روانی جامعه جلوگیری کنیم.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان البرز همه باید برای کارآمدی نظام تلاش کنند.

وی در بخش دیگری به پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: یکی از نعمت‌های الهی برای زندگی بشر که بسیار مفید است درختان و فضای سبز است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به وضعیت باغ سیب و پیگیری‌های مفیدی که در این رابطه شده است اشاره کرد و گفت: شهروندان باید برای حفاظت از فضای سبز مشارکت کنند.

مقابله با تروریسم دریایی؛ هدف اصلی رزمایش ولایت

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه باید درختان مثمر کاشته شود، گفت: برخی از استان‌ها دچار پدیده ریزگرد هستند که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

به گفته خطیب جمعه کرج باید شعار «هر ایرانی یک درخت بکارد» زنده شود و در جامعه عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خواستار برخورد قاطعانه باکسانی شد که به منابع طبیعی لطمه می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه کرج باغشهر بوده است به راه‌اندازی کمپین برای هر موضوعی اشاره کرد و گفت: کمپینی نیز برای درختکاری و احیای باغشهری کرج راه انداخته شود بلکه وضعیت موجود بهتر شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت، گفت: این رزمایش از نیمه بهمن شروع شد هدف اصلی این رزمایش مقابله با تروریسم دریایی بود که مرحله نهایی‌اش انجام شد و دستاوردهای خوبی به دنبال داشت.

خطیب جمعه کرج یکی از مهم‌ترین دستاوردهای رزمایش ولایت را آزمایش و شلیک جدی‌ترین اژدر نیروی دریایی اعلام کرد که برای اولین بار انجام شد که از زیردریای غدیر شلیک شد و با موفقیت به هدف اصابت کرد.

واردات برخی کالاها به کشور نگران کننده است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به پیام دوستی رزمایش ولایت برای کشورهای منطقه، گفت: این رزمایش برای کشورهای استعماری و مداخله‌گر به‌خصوص آمریکا و غرب این پیام را داشت که اگر نادانی کنند و تعرضی به عرصه‌های ایران داشته باشند مفتضحانه نابود خواهند شد.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: هدف دشمن از وضع تحریم‌ها جدا کردن مردم از نظام است تا مردم دچار مشکلات اقتصادی شوند آن‌ها می‌گویند تحریم‌ها لغو می‌کنیم درحالی‌که این کار را نمی‌کنند اگر تحریم برداشته شود به‌ظاهر است و باز به دنبال ایجاد مشکل هستند به همین منظور باید به دنبال تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقتدار کشور چند برابر خواهد شد، گفت: درحالی‌که به پایان سال نزدیک می‌شویم هنوز گزارش ملموسی از مسئولان عالی کشور و به‌تبع استان در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی نشنیده‌ایم.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه گاهی مباحثی از معاملات کلان نفتی و مسائل کوچک‌تر می‌شنویم که نگران‌کننده است، گفت: این مهم حاکی از این است که برخی اعتقادی به این راهبرد ندارند.

وی با اشاره به اینکه مثلاً در کشور سیب‌زمینی تولید می‌شود ولی در فصل محصول آن را دفن می‌کنند، گفت: این در حالی است که سیب‌زمینی از هند وارد می‌کنند این موضوعات حاکی از عدم اعتقاد برخی به اقتصاد مقاومتی است.

مسئولان البرزی آمار واقعی و قابل دفاع ارائه کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه چندین بار از رسانه‌های استان درخواست کرده‌ام از مسئولان گزارش عملکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دریافت کرده و منتشر کنند، گفت: این در حالی است که حرکت جدی از سوی رسانه‌های استان ندیده‌ام.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: از استاندار و مسئولان اجرایی استان می‌خواهم برای تنویر افکار عمومی و احترام به مردم گزارش عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی را از تریبون نماز جمعه ارائه کنند که در سال گذشته چه اقداماتی در این زمینه انجام‌شده است.

وی با اشاره سرمایه‌گذاری خارجی در استان، گفت: آقایان بگویند به چه میزان فنّاوری وارد استان شده است فقط به ارائه اخبار در خصوص راه‌اندازی کارخانه اکتفا نکنند.

به گفته خطیب جمعه کرج در خصوص راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان و میزان اشتغال نیازمند ارائه آمار واقعی و قابل دفاع هستیم مسئولان آمار را اعلام کنند.

وی به‌روزهای پایانی سال و بالا رفتن میزان خرید در بین مردم اشاره کرد و خواستار زنده شدن شعار «کالای ایرانی بخر» شد.

انتقاد امام جمعه کرج از انتخاب مدیرکل ارشاد البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به مسائل فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی که برای کودکان برنامه‌ریزی می‌کنند هوشیار باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه البرز استان مهمی است، گفت: دائماً شنیدیم که گفتند البرز زیر سایه تهران است و در حوزه زیرساختی با ضعف روبه‌رو است حالا که استان شده است مسئولان در قواره یک استان برخورد کنند و باور داشته باشند که البرز استان شده است.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه استان ارکانی دارد و باید ادارات کل مدیر داشته باشند، گفت: اگر اداره‌ای سرپرست دارد نباید در جای دیگری مشغول باشد.

وی در ادامه به مشکلات فرهنگی که گریبان گیر البرز است اشاره کرد و گفت: در البرز افراد دلسوز و کاردان زیادی وجود دارد این در حالی است که مدیرکل اداره ارشاد استان تهران را به مدیرکلی ارشاد البرز منصوب می‌کنند این توهین به فرهنگیان استان است.

کد خبر 3921839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha