۱۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱

فرماندار گناوه:

بیمارستان جدید در گناوه احداث می‌شود

بیمارستان جدید در گناوه احداث می‌شود

بوشهر - فرماندار شهرستان گناوه گفت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه یک شهر توریستی است و یکی از مناطق گردشگری مهم در جنوب کشور است، بیمارستانی جدید در این شهرستان ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاکنژاد ظهر چهارشنبه در جمعع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر وزیر بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی کشور به این شهرستان یکی از مصوبات این سفر این بود که بیمارستانی برای شهرستان گناوه ساخته شود به شرطی که ما زمین این بیمارستان را تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف بیمارستان فعلی دور دست بودن بیمارستان و مسافت طولانی تا شهر است، به همین منظور در چند نقطه از شهر زمینی که هم از لحاظ مساحت و هم از لحاظ نزدیک بودن به مرکز شهرستان مناسب بیمارستان باشد را در نظر گرفته ایم،با توجه به این موضوعات به زودی زمین مورد نظر در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و استانداری برای ساخت بیمارستان جدید قرار خواهد گرفت.

کمبود زیرساخت‌های درمانی

فرماندار شهرستان گناوه افزود: در شهرستان گناوه  دو بیمارستان داریم که متاسفانه شاهد مشکلات و کمبود هایی در این دو بیمارستان هستیم، بیمارستان سوانح سوختگی(چرومی) گناوه که یک بیمارستان استانی است و سالانه مراجعین از سراسر استان و استان های همجوار نیز به این بیمارستان صورت می گیرد، با این وجود ما مشکلات و کمبود های این بیمارستان را به گوش مسئولین استانی و کشوری رسانده ایم و مطرح کرده ایم که این بیمارستان فقط متعلق به گناوه نیست و متعلق به حوزه جنوب است، پس باید بهترین امکانات جهت ارائه خدمات به مردم در این بیمارستان فراهم شود.

وی افزود: سال ۱۳۹۶  از طرف مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید، اشتغال نام گذاری شده، مطمئنا تیم شبکه بهد اشت ودرمان شهرستان گناوه یکی از تیم های قوی در شهرستان گناوه است، امیدواریم در سال جدید نیز شاهد تعامل و همدلی و تلاش‌های بیشتری برای ارائه خدمات به مردم این شهرستان داشته باشند.

تمرکز بر سلامت مردم

پاکنژاد تصریح کرد: سیاست دولت در بحث سلامت و تمرکز بر سلامت مردم بسیار مشهود و قابل لمس است و کل کشور را فرا گرفته است و دولت تدبیر امید با استفاده از رهنمود های مقام معظم رهبری در بحث سلامت کارنامه خوبی از خود به‌جای گذاشته است.

فرماندار گناوه ضمن اشاره به اینکه در شهرستان گناوه نیز مانند دیگر شهر های کشور اقدامات خوبی در حوزه سلامت انجام شده است ادامه داد: از لحاظ زیر ساختی در بحث سلامت و درمان در سال های گذشته کار های بسیار خوبی انجام گردید که با حضور وزیر بهداشت و آموزش پزشکی کشور شاهد افتتاح پروژه ها و شروع به کار چندین طرح بودیم و این در صورتی است که بیشتر این طرح ها در طول مدت زمان بیسیار کمی آماده بهربرداری شده اند که این نشان از همت، همدلی و تعامل بسیار خوب مجموعه بهداشت و درمان شهرستان گناوه در امر سلامت است.

بهبود ماندگاری پزشکان

این مقام مسئول اظهار داشت: در بحث ماندگاری پزشکان نیز تلاش هایی صورت گرفته و چندین پزشک که شهرستان به آنها نیاز داشت و با توجه به توان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تلاش‌های شبکه بهداشت ودرمان گناوه در این شهرستان مستقر شده‌اند که تعداد پزشکان متخصص در بیمارستان امیر المومنین(ع) شهرستان به ۲۳ نفر می‌رسد، ولی مطمئنا کمبودهایی نیز وجود دارد که امسال با تلاش‌ها و پیگیری‌های بیشتر مشکلات مرتفع خواهند شد.

وی در توصیه به مردم شهرستان افزود: مردم عزیز در برخورد با پزشکان شهرستان طوری برخورد داشته باشند تا پزشکان دیگر از سراسر کشور برای ارائه خدمت و ماندگاری در این شهرستان ترغیب شوند.

کد خبر 3945227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha