۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴

معاون بهزیستی استان مرکزی:

آمار کودکان کار در استان مرکزی امسال دو برابر شده است

آمار کودکان کار در استان مرکزی امسال دو برابر شده است

اراک- معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: طبق بررسی سال گذشته ۵۰ کودک کار در استان مرکزی شناسایی شده بود که این تعداد امسال دوبرابر شده و اراک میزبان بیشترین کودکان کار در استان است.

عبدالکریم یادگاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بررسی هایی که امسال در رابطه با آمار کودکان کار در استان مرکزی انجام شده، یکصد کودک دچار این آسیب، مورد شناسایی قرار گرفته است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی افزود: این آمار نشان دهنده افزایش دو برابری کودکان کار شناسایی شده در استان مرکزی نسبت به سال گذشته است و به نظر می رسد آمار کودکان کار در استان فراتر از این عدد باشد چرا که بسیاری هنوز مورد شناسایی قرار نگرفته اند.

وی بیان کرد: کودکان کار در معرض انواع مختلفی از آسیب های اجتماعی هستند که ازجمله مهمترین این تهدیدات، سوءاستفاده باندهای قاچاق از این کودکان است.

یادگاری تکدی گری، دست فروشی، جمع آوری ضایعات و گرفتاری در باندهای قاچاق، را از انواع مشاغلی برشمرد که کودکان کار استان مرکزی در آن فعالیت دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی فقر و مشکلات اقتصادی را دلیل اصلی بروز پدیده کودکان کار عنوان کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی و رفع موانع اجتماعی می تواند تاثیر مستقیمی در کاهش کودکان کار داشته باشد.

وی ادامه داد: آزار جنسی، جسمی و عاطفی، بیماری های ناشی از رعایت نکردن موارد بهداشتی، حوادث و سوانح از انواع آسیب هایی است که کودکان کار به آن مبتلا می شوند.

یادگاری توضیح داد: کودکان شناسایی شده از طریق موسسه تحت حمایت بهزیستی، جذب و توانمند می‌شوند و بابت هر کودک شناسایی شده و مورد حمایت این موسسه مبلغی به عنوان یارانه پرداخت می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: توجه جدی به این کودکان که دچار مشکل بی سرپرستی یا بدسرپرستی بوده و از سر نیاز خود یا خانواده هایشان کار می کنند نیازمند همکاری جمعی و هماهنگی دستگاه های مرتبط است و اقدامات بهزیستی به تنهایی پاسخگوی حل مشکل نیست.

کد خبر 4031053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha