۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱

مدیران ۳۰ رسانه دیگر هم میثاق اخلاق حرفه‌ای را امضا کردند

مدیران ۳۰ رسانه دیگر هم میثاق اخلاق حرفه‌ای را امضا کردند

اسامی مدیران ۳۰ رسانه دیگری که میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها را امضاء کردند، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این ۳۰ رسانه عبارتند از روزنامه‌های «ابرار، آسیا، تماشاگران، صبا، هنرمند، صدای اصلاحات، دنیای خودرو»، خبرگزاری‌های «برنا، کردپرس، ایبنا، شبستان»، نشریات «تجربه، موفقیت، خانواده سبز، مهرنامه، خط خطی، مدیریت رسانه، صدا، موعود، روزهای زندگی، نسیم بیداری» و پایگاه‌های خبری «پارسینه، صراط، فردا، سیتنا، افکار، انصاف، بولتن، سینما سینما، عقیق هیات».

بر اساس این گزارش، این فهرست در روزهای آتی و با اضافه شدن سایر رسانه‌ها به روز می‌شود؛ پیش تر نیز ۵۰ رسانه کشور این میثاق را امضا کرده بودند.

میثاق‌ حرفه‌ای رسانه‌ها، پیمانی است که مدیران رسانه‌های امضاکننده درپی تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا کرده‌اند و همه ارکان رسانه تحت مدیریت خود را به اجرای تعهدات آن هدایت می‌کنند.

یادآوری می‌شود، امضاکنندگان مخیرند بنا به مقتضیات رسانه خود، بندهایی را به این میثاق اضافه کنند. همچنین مطابق این سند، امضاکنندگان این میثاق به منظور ایجاد ضمانت اجرای میثاق‌نامه، ۲ نفر از میان خود، یک نفر استاد ارتباطات، یک نفر پیشکسوت مطبوعاتی و یک نفر حقوقدان مسلط به حقوق مطبوعات را به عنوان"شورای داوری" به مدت یک سال انتخاب می‌کنند. آیین‌نامه این شورا، الزامات و اقدامات تنبیهی مترتب بر عدم التزام و یا عدم اجرای این میثاق، توسط امضا کنندگان تصویب می‌شود.

بر این اساس، رسیدگی به شکایت اشخاص از رسانه‌های امضاکننده‌ میثاق، اعتراض رسانه‌ها به یک‌دیگر و روزنامه‌نگاران آن‌ها به رسانه متبوع خود به عهده این شورا است. آیین‌نامه و تصمیمات شورا نمی‌تواند ناقض قوانین جاری به ویژه قانون مطبوعات باشد. شورای داوری علاوه بر رسیدگی به مواردی که از سوی ذی‌نفعان به شورا ارجاع می‌شود، هرسال در موعد معینی گزارش رعایت مفاد این منشور از سوی همه امضا کنندگان را تهیه و منتشر می‌کند.

کد خبر 4031476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha