۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۱

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه:

سالانه حدود ۳۷۰ نفر تلفات رانندگی در استان کرمانشاه داریم

سالانه حدود ۳۷۰ نفر تلفات رانندگی در استان کرمانشاه داریم

کرمانشاه- سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه، از فوت سالانه حدود ۳۷۰ نفر در استان کرمانشاه در نتیجه حوادث و تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مراد حیدری امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به مشکلات و تلفات ناشی از ترافیک و تصادفات، اظهار داشت: میزان تلفات از ۲۸ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۵ هزار نفر در سال گذشته رسیده که باز هم آمار بالایی است.

وی ادامه داد: از تبعات مالی تلفات صرفا ۷ درصد از درآمد تولید ناخالصی در این بخش است و از دیگر تبعات آن تبعات معنوی برای خانواده هاست به نحوی که این موضوع و تلفات رانندگی یکی از دغدغه ها مهم  مقام معظم رهبری به شمار می رود.

به گفته سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه، در استان سالی ۳۶۰ تا ۳۷۰ نفر تلفات رانندگی داریم و بیشتر قشر جوان، پویا و فعال جامعه قربانی هستند.

وی اضافه کرد: سالانه ۱۸ هزار میلیارد تومان هزینه صرف تلفات، خسارات و مصدومیت های ناشی از تصادفات رانندگی می شود.

این مسئول با بیان اینکه در برخی کشورها اقدامات خیلی خوبی در تمام ابعاد برای جلوگیری از این اقدام انجام شده است، افزود: در کشور ما نیز اقداماتی انجام شده اما نیاز به  اقدامات بیشتر و همکاری مردم است.

به گفته وی، هر تصادف ناشی از یک تخلف است، لذا هریک از ما در تخلفات و حوادث رانندگی یا به عنوان عابر پیاده، یا راننده و یا سرنشین دخیل بوده ایم. لذا نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم.

وی توجه به موارد ایمنی را از مهمترین راهکارهای پیشگیری در این زمینه برشمرد و گفت: بخش اعظمی از تصادفات حدود ۳۵ درصد ناشی از عدم رعایت در وسایل ایمنی و به ویژه استفاده از کلاه ایمنی توسط موتور سواران است.

این مسئول عامل انسانی و عدم توجه را از مهمترین دلایل بروز تصادفات برشمرد و عنوان کرد: خانواده ها باید الگوی فرزندانشان باشد تا شاهد کاهش تلفات در این زمینه باشیم.

کد خبر 4036924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha