۱۰ آذر ۱۳۸۲، ۱۴:۳۹

نمايش آثار كيومرث قورچيان در نگارخانه والي

حضور رنگ ها درخدمت عشق

حضور رنگ ها درخدمت عشق

كيومرث قورچيان هنرمند نقاش، آخرين آثار و دستاورد هاي هنري خود را درنگارخانه والي به نمايش گذاشته است .

اثر كيومرث قورچيان درنمايشگاه جهان اسلام

به گزارش خبرنگار هنري "مهر" كيومرث قورچيان كه ازهنرمندان حوزه هنري است آثار نقاشي خود را به مدت يك هفته در نگارخانه والي به نمايش گذاشته است . دراين نمايشگاه كه تا 11 آذر برپا خواهد بود اين هنرمند 20 اثر از آخرين آثار و دستاورد هاي هنري خود را به نمايش گذاشته است .

آثار اين هنرمند تركيبي از چند نگرش مختلف هنري است كه  بازگو كننده هويت و ريشه هاي هنري اش نيز محسوب مي شود .

وي درتوضيح  آثارش به خبرنگار هنري "مهر" مي گويد : آثارم را برمبناي باورهاي قومي و فرهنگي خودم با برداشتي كه از فضا ها و معماري ايران و هنرهاي رايج ايراني از قبيل كاشيكاري ، مينياتور و تذهيب دارم ، خلق مي كنم .

وي همچنين معتقد است : فضاي كارهاي جديدم از گونه اي طراحي تخيلي برخوردار است كه نزديك به هنرسورئاليستي است . هرچند اين آثار ممكن است شباهت هايي با آثار هنرمندان مطرح سورئاليست داشته باشند اما علت اين امر دراين نكته نهفته است كه سعي داشته ام طبيعت را درفضاي آبستره قراردهم و به همين دليل نيز  از تكنيك هاي مختلفي كه ممكن است دركار هنرمندان سورئاليست نيز استفاده شده باشد در آثارم استفاده كرده ام .

وي تركيب بندي آثارش را ملهم از مينياتور هاي ايراني دانست و افزود : استفاده از اين فضاها نوعي رسيدن به هويت تلقي مي شود . اين زيرساختي شخصي براي تابلوهاي من است كه ريشه هاي ايراني من از آن بيرون آمده است .

کد خبر 41166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha