۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲

رئیس پلیس آگاهی استان البرز:

فعالان یک شرکت هرمی در شهرستان فردیس دستگیر شدند

فعالان یک شرکت هرمی در شهرستان فردیس دستگیر شدند

کرج - رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فعالان یک شرکت هرمی در شهرستان فردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جواد صفایی اظهار کرد: خبری از سوی امت حزب الله مبنی براینکه تعدادی جوان در فردیس رفت و آمد مشکوک داشته و در شرکت های هرمی فعالیت دارند به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس واصل که رسیدگی به موضوع باتوجه به تأثیر منفی فعالیت این گونه شرکت ها در نظام اقتصادی کشور، به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان شعبه مبارزه با جرایم اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدا در تعامل و ارتباط مستقیم با اداره اطلاعات بررسی صحت و سقم خبر انجام که در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و تعقیب و مراقبت های شبانه روزی مشخص شد تعدادی جوان با اجاره منزل مذکور در قالب اعضای یک باند شرکت هرمی در حال فعالیت هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با تکمیل تحقیقات و تایید صحت خبر مراتب به نظر مقام مسئول  در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس رسیده و دستورات لازم قضایی از جمله دستگیری متهمان با اذن ورود به منزل و مخفی گاه و بازرسی منزل به منظور جمع آوری مدارک و مستندات مربوط به شرکت های هرمی اخذ شد.

سرهنگ صفایی ادامه داد: تیم عملیاتی اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس ضمن رعایت همه قوانین و مقررات و حفظ حقوق همسایگان وارد عمل شده و تعداد هشت نفر از اعضای باند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهمان تعدادی جزوات آموزشی مربوط به شرکت های هرمی، یک دستگاه رایانه، یک دستگاه لپ تاپ کشف و به همراه پرونده به پلیس آگاهی منتقل شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در تحقیقات انجام گرفته از متهمان فریب خورده جمعی از آنان به صراحت به فعالیت و عضویت در شرکت هرمی«QNET» اعتراف و اظهار کردند اهل استان های جنوبی و شمال شرقی کشور هستند که هرکدام مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در شرکت هرمی مذکور سرمایه گذاری کرده اند.

وی گفت: در تحقیقات انجام گرفته از متهمان، پسورده، زیر مجموعه ها، هِد مجموعه، جزوات و کتاب های مورد استفاده، میزان پورسانت دریافتی و ژنولوژی (جایگاه فرد در هرم) و همه اطلاعات و جزییات لازم مشخص شد.

سرهنگ صفایی گفت: پس از تکمیل تحقیقات، پرونده در معیت متهمان تحویل دادسرا که برای کلیه متهمان قرار مناسب صادر شد.

کد خبر 4140765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha