۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۲

از سوی حوزه هنری کردستان؛

فراخوان جشنواره استانی شعر وداستان جوان سوره در کردستان اعلام شد

فراخوان جشنواره استانی شعر وداستان جوان سوره در کردستان اعلام شد

سنندج - فراخوان نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره، یادواره استاد سید محمود گلشن کردستانی توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اعلام و منتشر شد.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار مهرگفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی، نهمین  جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره را فروردین ماه سال آینده در رده سنی زیر ۳۰ سال در سنندج برگزار می کند.

بهزاد کرم اللهی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و عنوان کرد: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان،  تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی از دیگر اهداف جشنواره استانی شعر و داستان سوره را معرفی و برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب، ارج نهادن به شخصیت علمی و ادبی زنده یاداستادسید محمود گلشن کردستانی از بزرگان عرصه ادبیات این سرزمین ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش  داستان (کردی و فارسی) و شعر (کردی و فارسی) برگزار می شود، ادامه داد:  دربخش شعر و داستان با زبان کردی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در سفر تاریخی اردیبهشت ۸۸ به کردستان و اعلام اینکه زبان کردی سرمایه ملی است، تمامی شاعران و داستان نویسان کرد زبان از سراسر ایران می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مسئول واحد آفرینش های ادبی  حوزه هنری استان کردستان موضوع جشنواره را  در دو بخش آزاد و ویژه ذکر و بیان کرد: در بخش ویژه آثاری با موضوعات مربوط به خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، وحدت اسلامی، سبک زندگی اسلامی مورد بررسی و داوری قرار می گیرد .

کرم اللهی به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره کرد و اظهارداشت:هر هنرمند می‌تواند در بخش شعر و داستان حداکثر ۳ اثر را ارائه کند وهر اثر باید مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم ۱۴ و نوع قلم B Mitra بر روی لوح فشرده به همراه نسخه چاپی ارسال شود.

وی اضافه کرد: حضور راه یافتگان بخش نهایی در مراسم اختتامیه و شرکت در کارگاه ها ضروری بوده وعدم حضور صاحبان آثار  به منزله انصراف از جشنواره تلقی خواهد شد.

وی حداکثر سن شرکت کنندگان تا زمان برگزاری جشنواره را ۳۰ سال خواند و گفت: هر فرد می‌تواند همزمان در همه بخش‌ها شرکت کند و  دبیرخانه جشنواره هم در صورت صلاحدید آثار منتخب را با نام صاحب اثر چاپ خواهد کرد

مسئول واحد افرینش های ادبی حوزه هنری کردستان  مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا پایان روز پنج شنبه  ۱۷ اسفند ماه سال جاری ذکر کرد وافزود: پس از بررسی آثار توسط هیئت بازبین راه یافتگان بخش نهایی جشنواره  ۱۵ فروردین ۹۷ معرفی می شوند.

گفتنی است، این جشنواره طی دو روز چهارشنبه ۲۲ و پنج شنبه ۲۳ فروردین ماه سال ۹۷ در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

کد خبر 4215040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha