۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۵۹

ششمین کنگره بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی برگزار می‌شود

ششمین کنگره بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی برگزار می‌شود

ششمین کنگره بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی، از دوازدهم تا پانزدهم سپتامبر سال ۲۰۱۸ در مرکز تحقیقات زبان آلمانی در دانشگاه فیلیپس ماربورگ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان این کنگره، با طرح موضوع اصلی «زبان منطقه‌ای – گویش جدید؟» قصد دارند، مفاهیم و نتایج به دست آمده در مورد پویایی گویش‌های منطقه‌ای را مورد بحث قرار دهند. علاوه بر این، در این کنگره، فضا برای سخنرانی در همه زمینه‌های گویش‌شناسی مدرن و تنوع در زبان‌شناسی وجود دارد.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، جامعه بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی (IGDD) و یورگن اریش اشمیت، یوآخیم هرگن و بریگیته گانس‌وینت به عنوان سازمان‌دهندگان این کنگره از همه علاقمندان برای شرکت در آن دعوت می‌کنند.

ششمین کنگره بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی ساعت ۱۹ روز دوازدهم سپتامبر ۲۰۱۸ در دانشگاه ماربورگ، کار خود را آغاز خواهد کرد و متقاضیان شرکت در این کنگره، باید درخواست خود را تا تاریخ ۱۳ آگوست به دانشگاه ارسال کنند. هزینه شرکت در این کنگره برای اعضای جامعه بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی ۲۵ یورو و برای سایر شرکت‌کنندگان ۴۰ یورو است.

جامعه بین‌المللی گویش‌شناسی زبان آلمانی (IGDD) در حال حاضر دارای ۲۲۹ عضو از ۲۱ کشور مختلف در اروپا، امریکا، آفریقا و آسیا است. هدف اصلی این جامعه، ارتقاء همکاری علمی بین‌المللی در زمینه گویش‌شناسی مناطق مختلف است.

کد خبر 4243248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha