۱۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۵۷

«پایان رویاها» در جشنواره «بوف» سوئد به نمایش در آمد

«پایان رویاها» در جشنواره «بوف» سوئد به نمایش در آمد

«پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی در جشنواره فیلم کودکان «بوف» سوئد به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فیلم سینمایی «پایان رویاها» ساخته محمدعلی طالبی پنجمین حضور جهانی خود را در سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان «بوف» سوئد تجربه کرد.

در این دوره از جشنواره ۱۱۸ فیلم از ۴۶ کشور جهان در بخش‌های بهترین فیلم کودکان، بهترین فیلم نوجوانان، چشم‌انداز و بهترین فیلم کوتاه به نمایش در آمد.

این فیلم که از آخرین تولیدات بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است در ۲ نوبت با زیرنویس سوئدی برای کودکان و نوجوانان ۸ سال به بالا به نمایش گذاشته شد.

دست‌اندرکاران این جشنواره با هدف اینکه کودکان و نوجوانان باید فیلم‌هایی را تماشا کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با موضوع فیلم درگیر شوند و بازتاب آن را در محیط خود ببینند، فیلم‌های ویژه‌ای را برای مخاطبان خود انتخاب می‌کنند و در تلاش هستند تا تماشای فیلم تجربه‌های جدید زندگی را برای بچه‌ها فراهم کند.

از سال ۱۹۸۴ این جشنواره بهترین رویداد سینمایی برای کودکان و نوجوانان در کشورهای شمال اروپا به حساب می‌آید.

سی و ششمین جشنواره فیلم کودکان «بوف» از ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷ در شهر مالمو سوئد برگزار شد. این در حالی است که در طول جشنواره فیلم‌های دوره‌های قبل از طریق پلت‌فرم در بیمارستان‌ها برای کارکنان و بیماران قابل دسترس بود.

پیشتر نیز فیلم‌های دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون «بزغاله‌های ابری» در سال ۱۳۹۴ و «اردک و کشاورز»، «دوست عزیز، رفیق لذیذ»، «جریان» و «بازگشت به خانه» در سال ۱۳۸۴ در این جشنواره به نمایش گذاشته شده بود.

کد خبر 4263060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha