۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶

توسط مستندساز شیرازی؛

کارگاه دو روزه «فیلمسازی آسان» برگزار می شود

کارگاه دو روزه «فیلمسازی آسان» برگزار می شود

شیراز- کارگاه دو روزه «فیلمسازی آسان» کامران حیدری، هنرمند شیرازی در دانشکده سینما وتئاتر دانشگاه هنر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگردان مستندهای علی آقا، دینگومارو، نگهدار جمالی و... در قالب کارگاهی، فیلمسازی آسان را آموزش خواهد داد.

حیدری پیرامون این رویداد به خبرنگار مهر گفت: در ذهن اغلب ما عمل «فیلمسازی» همواره رویایی بزرگ، دست‌نیافتنی و پر هزینه ؛ پروژه‌ای با عوامل بسیار، لوازم گران قیمتِ متعدد، دکورهای چشمگیر و سوپراستارهایی با قیمت‌های نجومی بنظر می‌آید.

این عکاس مستندنگار و فیلمساز شیرازی در ادامه افزود: در این کارگاه درباره‌ امکان کوچک، واقعی و عملیاتی کردن این رویای پرزرق و برق و دور از دسترس خواهیم گفت؛ سبکی از فیلمسازی که همواره به آن متمایل بوده‌ام و در آخرین تجربه‌ام از فیلم مستند تا جایی که امکان داشت به آن نزدیک شدم، سبکی که بسرعت در حال پیش رفتن در همه‌ ابعاد زندگی انسان مدرن است و اگر امکان حضور در فستیوال‌های خارجی را داشته باشید، نمونه‌های موفق جهانی آن را به وفور خواهید دید.

وی در عین حال عنوان کرد: در یکی از فستیوال‌هایی که اخیرا به آن دعوت شده بودم، به تماشای فیلمی داستانی نشستم از یک کارگردان زن که همزمان تصویربردار فیلم نیز بود و زنی دیگر آن را صدابرداری کرده بود.

حیدری ادامه داد: فیلمی جاده‌ای با بازی‌ها، فیلمنامه و تصویربرداری درخشان؛ فیلمی که بنظر می‌آمد بسیار پرهزینه بوده اما در گفتگو با کارگردان متوجه شدم که آن را با حداقل امکانات و هزینه به اتمام رسانده است.

کارگردان مستند تحسین شده «من نگهدار جمالی، مستند می سازم» بیان کرد: این‌ها نمونه‌های تحسین برانگیزی از پشتکار و اراده‌اند؛ شما نیز می‌توانید به آفرینش آنچه که می‌خواهید دست بزنید اگر طرز مواجهه‌ درست با رویاها و آرزوهایتان را پیدا کرده باشید، پس در این کارگاه میتوانیم در مورد رویای دور و دست‌نیافتنی فیلمسازی صحبت کنیم و از طریق فیلمسازی آسان این رویا را به واقعیتی نزدیک و در دسترس تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه فیلمسازی آسان توسط کامران حیدری ساعت ١٦ الی ٢٠روزهای ١٧ و ١٨ اردیبهشت ماه جاری در خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران برگزار می شود.

کد خبر 4286440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha