۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

زمین چمن ویژه بانوان در شیراز ایجاد می شود

زمین چمن ویژه بانوان در شیراز ایجاد می شود

شیراز- رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: یکی از زمین‌های چمن مصنوعی شهرداری شیراز برای استفاده بانوان مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، دکتر ابراهیم گشتاسبی راد در آیین گشایش پنجمین جشنواره  بازی های بومی و محلی بانوان شیراز ضمن تبریک روز و هفته شیراز و خیرمقدم به علاقمندان و ورزشکاران ورزش های بومی محلی سخنان خود را با طرح این پرسش که ورزش چرا در جامعه امروز ما اهمیت دارد آغاز و اظهارکرد: زندگی ماشینی امروزه باعث شده است که تحرک مردم به شدت در جامعه کاهش پیدا کند.

وی افزود: این عدم تحرک به دلایل و شرایط ارثی و اجتماعی برای بانوان بیشتر بوده است.

 معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز اگر یک دختر شش ساله و یک دختر ۱۷ ساله از نظر تنفسی با یکدیگر مقایسه شوند می‌بینیم شرایط دختر ۶ ساله خیلی بهتر است تصریح کرد: اگر در زمان گذشته زنان کارهای یدی را انجام می‌دادند و افراد پیاده روی می‌کردند همین‌ها برای آنها یک ورزش هم محسوب می‌شده اما امروز این امکان گرفته شده است.

 دکتر گشتاسبی راد با ابراز تاسف از اینکه امروزه فضاهای ورزشی مطابق با جمعیت کثیر بانوان رشد پیدا نکرده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیراز تنها یک ورزشگاه برای بانوان دارد و زمین های ورزشی روباز که بانوان بتوانند از آنها استفاده کنند آنچنان که باید و شایسته شهر شیراز باشد موجود نیست.

 رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: ما موظفیم برای اینکه بانوان بتوانند در فضای آزاد و با شرایط عرفی جامعه ورزش کنند فضاهای مناسبی را برای آنها ایجاد کنیم و یکی از وظایفی که شهرداری به عنوان متولی قسمتی از ورزش شیراز برعهده دارد این است که چنین فضاهایی را آماده کند.

 وی نوید آماده سازی یکی از زمینهای ورزشی فوتبال چمن مصنوعی را برای بانوان به بانوان ورزشکار داد و اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم فضاهای بیشتری را برای بانوان فراهم کنیم.

 معاون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بانوان هر زمان که در صحنه اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند فعال بودند و توانستند نقش‌آفرین و اثرگذار باشند عنوان کرد: ‌نمی خواهیم زنان تنها در عرصه انتخابات و رای گیری شرکت کنند بلکه باید زمینه مشارکت و فعالیت های اجتماعی آنها در تمام زمینه‌ها فراهم شود.

 گشتاسبی راد با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همواره به عنوان یک چهره ملکوتی و فردی که خانه را به خوبی مدیریت می کنند معرفی شده اند تصریح کرد: این بانوی بزرگوار به عنوان یک کنشگر اجتماعی کمتر معرفی شده است.

 رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: حضرت زهرا یک کنشگر اجتماعی است که در صحنه جنگ حاضر می‌شود و به رزمندگان کمک می‌کندو در صحنه اجتماع حضور پیدا می‌کند و از حقوق اجتماعی مردم دفاع می کند.

وی افزود: اگر ایشان از حکومت حضرت علی (ع) دفاع می‌کنند درواقع دفاع از حقوق اجتماعی مردم را مدنظر دارند زیرا که می دانند اگر مهربانی و خدمت به مردم مبنای حکومت باشند آن حکومت پایدار است اما اگر حکومت بر مبنای قدرت طلبی قرار گیرد با شکست مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) یک بانوی زنده و فعال در شرایط عرفی اجتماعی خویش است عنوان کرد: ایشان نه تنها به شرایط اجتماعی خود حساس است بلکه می تواند آینده را هم پیش‌بینی کند و بر مبنای امروز بگوید که در آینده چه اتفاقاتی می افتد.

 معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: انتظار داریم زنان ما در جامعه فعال، تلاشگر، سالم و بانشاط باشند و امیدواریم چنین برنامه‌هایی برای بانوان تداوم یابد و فضای فیزیکی مناسب برای ورزش آنها در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

 لیلا دودمان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جمع اظهار کرد: ما در شهر شیراز به زنان پرتلاش، پویا، توانمند و سالم نیازمندیم.

وی خاطرنشان کرد: همه باور دارند که یک زن سالم و پویا می‌تواند یک جامعه سالم بسازد.

 این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان‌کرد: من به عنوان نماینده شما در شورای شهر که منتخب خود شما هم هستم به شما زنان پویا، باهوش، پرتلاش و فعال در عرصه ورزش افتخار می‌کنم.

سیروس پاک فطرت دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین ضمن تبریک روز شیراز و تشکر از بانوانی که در پنجمین جشنواره بازی‌های بومی و محلی شیراز شرکت کرده اند گفت: بازی های بومی و محلی، که اصالت و رسالت قومی و قبیله ای و سنتی ایران اسلامی را در بر دارد در کنار ورزش های همگانی زمینه‌ساز تقویت شور و نشاط در جامعه می شود.

 وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همراه و همگام با شما برای مردم عزیزمان سلامتی، نشاط و شادابی را به ارمغان آوریم و با محبت و حضور یکپارچه شما بتوانیم این روحیه نشاط را در جامعه ترویج کنیم.

کد خبر 4290157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha