۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳

هادی العامری تأکید کرد:

در صورت پیروزی، روابط بغداد با تهران و واشنگتن را حفظ خواهم کرد

در صورت پیروزی، روابط بغداد با تهران و واشنگتن را حفظ خواهم کرد

هادی العامری رهبر ائتلاف انتخاباتی فتح تأکید کرد در صورتی که نخست وزیر عراق شود، به صورت همزمان روابط بغداد را با تهران و واشنگتن حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «فایننشال تایمز»، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق که یکی از گزینه های نخست وزیری عراق در انتخابات پارلمانی پیش رو نیز به شمار می رود، تأکید کرد که در صورت پیروزی اش در انتخابات به صورت همزمان روابط بغداد را با تهران و واشنگتن حفظ خواهد کرد.

وی تأکید کرده که علاقمند است تا روابط متعادلی را با کشورهای جهان داشته باشد و سیاستی مانند سیاست خارجه ترکیه و عمان را پیگیری کند که با همه کشورهای جهان روابط متعادلی داشته باشد از جمله ایران و آمریکا.

العامری در ادامه افزود که ترکیه و عمان روابط مستحکمی با آمریکا و ایران در آن واحد دارند پس چرا از بغداد می خواهیم که بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند؟ ما این مسأله را نخواهیم پذیرفت.

ائتلاف فتح فهرستی از کاندیداهای انتخابات پارلمانی عراق مورد حمایت جریان بدر به ریاست العامری، عصائب اهل حق به ریاست قیس خزعلی، تجمع عدالت و وحدت به ریاست عامر الفایز و تجمع عراق آینده به ریاست ابراهیم بحر العلوم و جریان وفاء و التغییر به ریاست اسکندر وتوت و گروهی از جریان های وابسته به حشد شعبی را در خود جای داده است.

کد خبر 4291945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha