۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس مطرح کرد:

دولت بازار ارز را به هم ریخت/ایجاد اخلال در اقتصاد کشور تعمدی است

دولت بازار ارز را به هم ریخت/ایجاد اخلال در اقتصاد کشور تعمدی است

خرم‌آباد- نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به اینکه دولت بازار ارز را به هم‌ ریخت، گفت: ایجاد اخلال در اقتصاد کشور ناشی از سوء مدیریت است اما تعمدی هم در کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ملکشاهی راد ظهر امروز پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی لرستان با اشاره به اینکه دولت برای ایجاد اشتغال یک میلیون و ۳۳ هزار نفر در سال ۹۷ برنامه ریزی کرده است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۴۰ هزار شغل را به بافت های فرسوده برده، ۱۷۰ هزار شغل در بخش گردشگری و ۱۰۰ هزار شغل در بخش احداث خانه های روستایی خواهد رفت؛ این نشان می دهد که دولت در رابطه با اشتغال در تولید برنامه ای ندارد،  امروز همه گرفتاری ها در این قضیه است.

سیاست های دولت در حوزه تولید و بودجه ریزی غلط است

وی با بیان اینکه سیاست های دولت در حوزه تولید غلط است، در بودجه ریزی هم غلط است، تصریح کرد: ۳۸۰ هزار میلیارد تومان کل بودجه است، اما ۲۷۷ هزار میلیارد فقط هزینه دولت است، ۳۱ هزار میلیارد تومان هم بدهی دولت است؛  ۶۰ هزار میلیارد نیز برای عمران گذاشته اند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این در حالی است که دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پروژه کلنگ زنی کرده است، فقط وزارت راه بیش از ۲۴۰ هزار میلیارد پروژه کلنگ زنی کرده است، یادآور شد: دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز بدهکار پیمانکاران است.

۱۶۰۰ تریلیون پول نقد در در دست مردم است و این پول به حوزه تولید هم نمی رود

ملکشاهی راد با اشاره به اینکه دولت زمانی می تواند موفق باشد که برای اشتغال در تولید برنامه ریزی کند، گفت: ۱۶۰۰ تریلیون پول نقد در در دست مردم است و این پول به حوزه تولید هم نمی رود، این پول را به حوزه ارز و طلا و ساختمان می برند.

وی خاطرنشان کرد: دقیقا نقدینگی امروز یک سیل بنیان کنی است که دولت نمی تواند آن را کنترل کند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات ما در اقتصاد از یک سو قوانین دست و پا گیر است و از سوی دیگر نگاه مدیریت است، افزود: مدیران ما یا درک و فهم درستی ندارند و دانش کافی ندارند یا مغرض هستند.

از طریق مابه التفاوت نرخ دلار،  ۳۶ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شد

ملکشاهی راد با اشاره به اینکه در بودجه امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط از طریق فروش مابه التفاوت دلار محاسبه شد؛ خود دولت بازار ارز را به هم ریخت، از طریق مابه التفاوت ۳۵۰۰ تا ۴۲۰۰ تومان، ۳۶ هزار میلیارد تامین اعتبار کرد، تعمدی در کار است، اظهار داشت: بخشی این اخلال در اقتصاد ما سوء مدیریت هست اما تعمدی هم در کار است.

وی با بیان اینکه بانک ها بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان معوقه دارند و در حالت بحرانی هستند،  این بانک ها هرگز همکاری نخواهند کرد، ریسک پذیری از آنها گرفته شده است، تصریح کرد: دولت بزرگترین بدهکار بانک ها است،  دولت فقط به تامین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد بدهکار بود، امروز تصمیمی در جهت حل این بحران اقتصادی نمی توانیم بگیریم، فقط بیان واقعیت را می توانیم داشته باشیم.

اکثر نمایندگان وکیل الدوله هستند

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از مدیران به اقتصاد مقاومتی اعتقاد ندارند، افزود: ۱۲ تا ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود که ۴ میلیارد دلار آن تنها به بخش پوشاک اختصاص دارد؛ بهانه هایی هم هست که می گویند کالای داخل کیفیت ندارد و مشتری مدار نیستند.

ملکشاهی راد با اشاره به اینکه یکی از ضربات مهلکی که دولتمردان یا نظام اقتصادی بر پیکر سرمایه گذرای در کشور زدند این بود که هیچگاه دولت نیامد سرمایه مردم را ضمانت کند، ادامه داد: وضعیت موسسات مالی غیرمجاز ضربه ای به باور مردم بود،  اعتماد در بازار اقتصاد را از دست داده ایم و باید آن را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر نمایندگان وکیل الدوله هستند،  ۳ وزیر را آوردیم استیضاح کنیم اجازه ندادند، تصریح کرد: رئیس جمهور می توانست بیاید سوالات اقتصادی نمایندگان را پاسخ بدهد و روشنگری کند، حتی مجلس را مقصر کند، اما اجازه ندادند سوال کنیم.

کد خبر 4333168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha