۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۳

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین:

عبور از بحران نیازمند تغییر تیم اقتصادی دولت است

عبور از بحران نیازمند تغییر تیم اقتصادی دولت است

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: برای عبور از رکود اقتصادی باید تیم اقتصادی دولت عوض شود و از افرادی متخصص و با برنامه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز صنعت و معدن در مراسمی با حضور قبادیان معاون اموزش و پژوهش و فناوری وزارت صنعت. معدن و تجارت، زاهدی استاندار و جمعی از صنعتگران از پیش کسوتان صنعت و معدن و اصناف استان تجلیل شد.

در ابن مراسم که در سالن اجتماعات سازمان صنعت. معدن و تجارت قزوین برگزار شد علیرضا کشاورز  رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: تولید امروز با مشکلات جدی روبروست که نبود نقدینگی. سخت گیری های مالیاتی و بانکی از جمله آنهاست.

کشاورز قاسمی تصریح کرد. فضای کسب و کار خوب نیست و نیازی به پنهان سازی نیست اگر چالشها را شفاف نگوییم به خطا رفته ایم.

وی افزود: با اعتمادسازی باید به فضای کسب و کار کمک کنیم تا روابط بهتر شود و برای رونق اقتصاد نیازمند ارتباط با بازارهای بین المللی هستیم و باید حضور موثر داشته باشیم.

کشاورز قاسمی بیان کرد: ما می دانیم تحریم تشدید خواهد شد اما اولویت ما باید اعتمادسازی باشد. باید مسئولان اقتصادی کشور در این عرصه جدی باشند و در این مسیر گام بردارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین تصریح کرد: در اعتماد سازی باید یک تیم اقتصادی قوی در راس کار باشد در غیر این صورت مشکلات ارزی و قاچاق کالا و نبود نقدینگی حل نخواهد شد.

وی یادآور شد: اگر یک مدیریت توانمند اقتصادی نباشد از بحران عبور نخواهیم کرد و انتظار داریم در این شرایط تیم اقتصادی تغییر کند.

کشاورز قاسمی اظهار کرد: ورود ۵ هزار خوددو توسط چه کسانی بوده و ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه کسانی داده شده است این موارد نیازمند شفاف سازی است.

وی گفت: چرا اشتباهات خود را نمی پذیریم و از آن بازنمیگردیم اما توجیه را بلدیم تا خطاهای خود را بپوشانیم در حالیکه باید نقد پذیر باشیم و خطای گذشته را جبران کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین افزود: نخبگان بخش خصوصی می توانند مشاوران خوبی برای تصمیم گیران باشند اما از انها استفاده نمی شود. اگر شرایطی را فراهم کنیم تا بخش خصوصی همراه شود می توان از مشکلات عبور کرد.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی برای همه کشورها پیش می اید اما مهم آن است چگونه از ان عبور کنیم باید حاکمیت و مردم در کنار هم باشند تا بتوان موانع را از پیش رو برداشت.

در این مراسم از ۵۴ نفر واحد نمونه شامل ۲۹ واحد نمونه. ۸ طرح تحقیقی. ۸ طرح نمونه صنعتی. ۶ پیش کسوت صنعتی، ۳ پیش کسوت معدنی و ۸ پیش کسوت اصناف تجلیل شد.

کد خبر 4352663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha