۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶

عضو شورای شهر شیراز:

آرای مختلف کمیسیون ها سبب آزار مردم می شود

آرای مختلف کمیسیون ها سبب آزار مردم می شود

شیراز- رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر گفت: برخی آرای مختلف کمیسیون‌ها سبب آزار مردم می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نواب قائدی در جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون ماده۱۰۰ و ۷۷، با اشاره به تنوع آرا در کمیسیونها گفت: آنچه که سبب آزار مردم می‌شود رای‌های مختلف کمیسیونهاست که برداشت می شود تبعیضی صورت گرفته و این موضوع زیبنده‌ اعضای کمیسیونها نیست.

وی افزود: شهرداری وظیفه دارد از ساخت و ساز در حریم شهر جلوگیری کند و در صورت ساخت، کمیسیون ماده ۱۰۰ باید حکم به تخریب دهد در غیر این صورت این موضوع تغییر کاربری خواهد بود و در شرح وظایف کمیسیون ماده ۱۰۰ نیست و به کمیسیون‌های دیگر مرتبط است که باید هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف گردد.

وی افزود: برخی تخلفات ساختمانی شهروندان، به دلیل عدم دقت مهندسان ناظر است که به منظور جلوگیری از این مسائل حتما باید متناسب با قانون اعمال تبصره ۷ با متخلفین برخورد و در شورای انتظامی نظام مهندسی نیز رسیدگی شود.

قائدی همچنین گفت: ضریب جریمه‌های کمیسیون ماده صد در مناطق بر اساس تعداد طبقات ساختمان، وضعیت شغلی مالک و وضعیت خیابانها در نظر گرفته می‌شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمیسیونهای هم عرض باید به این نکته توجه کنند در صورتی که ضریب جریمه‌ها متناسب تعیین شده، نباید آن را کاهش دهند تا سبب ارجاع و بررسی مجدد پرونده ها در کمیسیون شود.

همچنین رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز دراین جلسه گفت: درصورت عدم دقت و یکسان نبودن آرا در کمیسیونها، امکان ضایع شدن حقوق مردم یا حقوق شهرداری و یا ایجاد زمینه برای جرم و تخلف در آینده وجود دارد.

عبدالرزاق موسوی، افزود: متولیان دستگاه قضایی باید با ارائه راهکارهایی از فراهم امدن زمینه‌های وقوع جرم و تخلف جلوگیری کنند.

این در حالیست که رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر شیراز نیز در این نشست هم اندیشی گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم باید از حق مردم در کمیسیون دفاع کنیم.

نوذر امامی، افزود: باید وحدت رویه‌ای داشته باشیم و به گونه‌ای عمل کنیم که مردم متحمل ضرر نشوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر ضریب جریمه‌ها با در نظر گرفتن وضعیت منطقه باشد به عدالت نزدیک‌تر است.

کد خبر 4352923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha