۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد:

شرکت بیش از ۱۶۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

شرکت بیش از ۱۶۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

مشهد- مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت:امسال بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  علی اکبر سبزیان صبح یکشنبه در آئین اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر و امسال بیش از ۱۶۰ هزار نفر از خراسان رضوی در این جشنواره شرکت کردند و همچنین در تابستان امسال اتوبوس کتابخوانی در روستاها راه اندازی شد و کتابداران در اقدامی جهادی با حضور در روستاها قصه های رضوی را برای کودکان تعریف کردند و نقاشی هایی با این مضمون توسط کودکان کشیده و جمع آوری شد.

وی افزود:جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف احیاء امر اهل بیت(ع) ، ترویج زیبایی های کلام اهل بیت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از طریق سیره و منابع رضوی برپا شد ومیزان مشارکت خراسان رضوی در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ادامه داد:سه هزار و ۸۰۰ خانواده نیز در استان به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کردند که اتفاق مبارکی است و به کاهش آسیب های اجتماعی می تواند کمک کند همچنین امسال این جشنواره به سربازخانه ها نیز راه یافت و استقبال سربازان از این جشنواره خوب بود.

سبزیان تاکید کرد:مشارکت ۲ هزار و ۱۲۵ نفر زندانی در این جشنواره و ۱۵ هزار نفر ارتشی نیز گام خوبی برای ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ کتابخوانی است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال پنج پروژه مرتبط با کتابخانه ها در  استان افتتاح شد و امروز نیز کتابخانه سیار به همت انجمن خیران کتابخانه ساز شهرستان مشهد رونمایی می شود که این کتابخانه دومین کتابخانه سیار است که توسط خیر اهدا می شود و  مسیر فعالیت این کتابخانه حاشیه شهر مشهد است.

کد خبر 4391739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha