۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵

معاون استاندار خراسان رضوی:

نیازی به حضور در کنسولگری عراق برای دریافت روادید اربعین نیست

نیازی به حضور در کنسولگری عراق برای دریافت روادید اربعین نیست

مشهد-معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: زائرین اربعین حسینی برای اخذ روادید نیازی به حضور در کنسولگری عراق در مشهد ندارند.

به گزارش خبرنگارمهر، سید جواد حسینی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی اربعین سال ۹۷ اظهار کرد: زائران نیاز به حضور در کنسولگری عراق برای درخواست ویزا ندارند وباید اطلاع رسانی های لازم برای چگونگی ثبت نام در سامانه ملی اربعین حسینی ( سماح) و کارگزاری های مورد تایید در مشهد و شهرستان ها انجام شود.

وی افزود:۲۷۳ دفتر کارگزاری در استان ثبت نام زائران پیاده اربعین حسینی (ع) را بر عهده دارند و در همین راستا برخورد با دلالان و سودجویان از جمله نکات مهمی  است که باید مورد توجه متولیان امر قرار داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اربعین حسینی (ع) بزرگترین مانور دینی مسلمانان است و دشمن تلاش می کند تا این تجلی گاه وحدت را بر هم زند و یا نگذارد به بهترین شکل برگزار شود. آلوده جلوه دادن دامان زائران مسلمان خارجی با القا تبلیغات ناصحیح  و حمله به کنسولگری ایران در بصره در آستانه اربعین حسینی (ع) در این راستا است.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم برای رفع موانع اسکان و تغذیه زائران در کربلا و سامرا انجام شده است و ۵۰ موکب برای ارائه خدمات در نجف، کربلا ، کاظمین و سامرا آماده پذیرایی از زائران بوده که سهم استان ۶۵ هزار نفر است.

حسینی بیان کرد:  با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور و به منظور کاهش هزینه ها، باید مایحتاج مورد نیاز در ایران تهیه و به عراق ارسال شود همچنین توجه به موضوعات فرهنگی زائران نیز ضروری است و باید برنامه ریزی برای حضور فعال روحانیون در موکب ها نیز صورت گیرد.

کد خبر 4398168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha