۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰

معرفی کتاب؛

کتاب «درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها» نوشته احمدعلی افتخاری توسط انتشارات کتاب آوا به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها» با موضوع مدیریت در اسلام به رفتار سازمانی و جنبه های مذهبی اسلامی آن توجه دارد.

این کتاب به پیوند دیرینه دو رویکرد علمی و عملی در  رفتار سازمانی اشاره دارد و با یافته های نوین دانش روز بشری، روش های موفق اجرایی و معرفی الگوهای قبل پیروی در پرتو آموزه های وحیانی و مدیریت کارآمد رحمانی در نظام آفرینش، سعی در بیان ضرورت و اهمیت بازگشت به دستورهای الهی در منشور جاوید و کتاب هدایت خویش کرده و با توجه به شرایط حاکم بر عصر صنعت گرای روز برای هر روشن فکر مسئول و تکلیف گرا، این نیازسنجی را پررنگ ساخته تا در جهت پاس داشت مقام، کرامت، جایگاه و شخصیت انسان، کارآمدترین جامعه های بشری را بیش‌ازپیش تضمین و ترسیم کند.  

هدف از نگارش این کتاب پرداختن به چگونگی برخورد افراد و سازمان ها با آن چه که می دانند، است یعنی درس های آموخته شده و یافته های نوین بشری از نظر علمی و تجربی به بحث گذاشته می شود و با بهره گیری از گفتمان ها و جدول ها می کوشد راه کارهای بهینه اجرایی را در پرتو باورها ارائه نماید و به اصلاح رفتارهای سازمانی و منطق اعضای سازمان ها و هوش عقلی و رشد خرد جمعی بپردازد زیرا رفتار سازمانی پیوند دیرینه با دو رویکرد علمی و عملی دارد و از این مولفه ها تاثیر می پذیرد.

رفتار یک مدیر و رهبر پیرو متغیرهای مستقلی مانند ویژگی های پیروان، سازمان و شرایط زمان، مکان و … و تعدیل این رفتارها و کنترل غرایز در سایه سار آموزه های دینی با ضمانت اجرایی ایمان و نقش احساس حضور در محضور خدا را به محاسبه می کشاند.

این کتاب در پنج فصل گردآوری شده است: فصل اول: کلیات، فصل دوم: محورهای اصلی مدیریت، فصل سوم: مدیریت منابع انسانی، فصل چهارم: رفتار سازمانی و فصل پنجم فرهنگ سازی.

نتایج به دست آمده در کتاب «درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها» در پرتو آموزه های دینی برای بیان روش های اداری امور جامعه در عرصه های گوناگون و ارائه راه کارهای بهینه اجرایی و ایجاد فرصت ها و بازشناسی تهدیدها در فرآیند خودسازی، نیازسنجی، زمان شناسی، آسیب شناسی، حفظ تناسب اهداف مدیریتی با علاقه و توان مخاطبان، هماهنگی تلاش ها و پرهیز از تعارض و چندگانگی در حوزه اجرا، ایجاد ارتباط میان اهداف و نیازهاست.

در بخشی از این کتاب درباره ویژگی های مدیران در پرتو آموزه های دینی آمده است: «هدف از آموزه های الهی و گسیل داشتن مدیران شایسته و الگوهای رفتاری خدایی به سوی انسان ها، تعلیم و تربیت و پاکسازی روح و جان و آراستن به آرایه های اخلاقی و تجلی انوار خدایی در آیینه وجود است و این برنامه تنها تز نبود که عمل بود و پرورش یافتگان وارسته و جامعه های دینی و .. گواه این حقیقتند و بسی در ایجاد شهر نیکان کوشیده و افتخار دارد جامعه هایی یک پارچه با روح برادری و برابری هم دل و هم اندیشه، آرمان گرا و پویا با اهداف ریشه ای شناخته و درمان کنند و عوامل درون و برون سازمان را در ارتباط با یکدیگر دریافته و راه کارهای اجرایی و رسیدن به اهداف و خط مشی های سازمانی را به منصه ظهور برساند.»

کتاب «درآمدی بر دانش مدیریت، اصول و کارکردها» نوشته احمدعلی افتخاری در ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۳۳۰۰۰ تومان توسط انتشارات کتاب آوا در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.

کد خبر 4401923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha