۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۰

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

معرفی ۳۵۹ طرح صنایع دستی به بانک های استان/ حمایت از استارت آپ ها

معرفی ۳۵۹ طرح صنایع دستی به بانک های استان/ حمایت از استارت آپ ها

یاسوج- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۳۵۹ طرح صنایع دستی به بانک های استان در راستای دریافت تسهیلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود باقری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: در مجموع ۷۷۳ طرح به کارگروه گرشگری استان ارسال شد که از این تعداد ۳۵۹ طرح صنایع دستی و ۴۴ طرح گردشگری به بانک ها معرفی شده است.

باقری با بیان اینکه پیش بینی اشتغال ۳۵۹ طرح صنایع دستی ۹۸۶ نفر است، ابراز داشت: تاکنون ۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات طرح های صنایع دستی توسط بانک ها انجام شده است.

وی افزود: در حوزه طرح های گردشگری نیز ۶۹ طرح در کارگروه مصوب شد که ۴۴ طرح با پیش بینی ظرفیت اشتغال زایی ۸۷۶ نفر به بانک ها معرفی شده و پرداخت ۴ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها را نیز داشته ایم.

باقری با اشاره به اینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی واگذاری چندین پروژه به بخش خصوصی انجام شده است، اظهار کرد: در سال ۹۶ و ابتدای سال ۹۷ شش طرح با پیشرفت های ۴۰ تا ۶۰ درصد به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی اعتماد به بخش خصوصی را لازمه توسعه بخش های مختلف دانست و گفت: ۱۵ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه هاست.

باقری خاطرنشان کرد: همچنین ۱۲ طرح بخش گردشگری برای واگذاری به بخش خصوصی آماده شده است.

وی افزود: طی هفته گردشگری کلنگ زنی دو پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اجرای طرح جامع گردشگری استان، ابراز داشت: همچنین طرح آمایش سرزمین نقش محسوسی در توسعه استان و تحقق محورهای توسعه استان دارد که توجه اعتباری در این محور به حوزه هایی مانند گردشگری به عنوان محور توسعه استان ضروری است.

وی افزود: ‌باید محورهای توسعه با در نظر گرفتن توزیع اعتبارات باشد و توجه به بخش های مهم در توسعه را در بخش اعتباری نیز عملیاتی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به حرکت گردشگری به سمت پایه های الکترونیک محور اشاره کرد و گفت: ‌امروزه نگاه به توسعه در بخس های گردشگری نیز تغییر کرده و نقش ایده های نو با تکیه بر ظرفیت های الکترونیک محسوس است.

باقری اشتغال زایی استارت آپ محور را از هدفگذاری های بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا در قالب فراخوان احصای ۱۲ طرح عملیاتی شد که عمده طرح های معرفی شده بر پایه نرم افزارهای جامع گردشگری بود.

باقری گفت: حمایت های مالی از استارت آپ ها و ایده های نو با هدف عملیاتی کردن طرح ها و برنامه های این حوزه و اشتغال زایی بر اساس ظرفیت ها انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست از چند جوان فعال صنایع دستی و گردشگری استان تجلیل شد.

کد خبر 4413611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha