۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۲

رئیس دانشگاه ایلام خبر داد:

تحصیل ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام

تحصیل ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام

ایلام - رئیس دانشگاه ایلام از تحصیل ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام خبر داد و گفت: جذب دانشجویان از کشورهای همسایه استمرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی اکبری ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: دانشگاه ایلام یک دانشگاه اجتماعی است و سعی شده در همه زمینه ها در برای مردم و دانشجویان و دانش آموزان فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه ایلام برای رونق فضای کسب و کار در استان، اظهار داشت: ۴۷ ایده دانشجویی در مسابقه ایده‌شو در دانشگاه ایلام شرکت کرده است.

وی عنوان کرد: ۱۲ محصول فناورانه و ۳ طرح فناورانه در دانشگاه ایلام ثبت و ارائه شده است.

علی اکبری تصریح کرد: دانشگاه ایلام در همه ابعاد در حال رشد است و هم اکنون  ۶۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل هستند و ۹۰ دانشجوی خارجی دیگر در حال ورود به دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه توسعه رشته های نفت و گاز در دانشگاه ایلام دنبال می شود، گفت: هم اکنون رشته مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در  دانشکده نفت و گاز دانشگاه ایلام وجود دارد.

علی اکبری افزود: در حال اخذ مجوز برای مقطع رشته دکترا در رشته مهندسی شیمی هستیم، همچنین رشته هایی مثل پتروشیمی در این دانشکده راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: در بحث جذب هیئت علمی نیز سالانه ۲۰ نفر در دانشگاه جذب می شود و برای بعضی از رشته ها مثل نفت و گاز هنوز موفق به جذب هیئت علمی نشده ایم.

رئیس دانشگاه ایلام اظهار داشت: به مناسبت هفته پژوهش جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش زاگرس و زرد کوه با حضور ده استان روز چهارشنبه ۲۸آذرماه در دانشگاه ایلام برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۸۵ طرح ابتکاری و اختراعی در این جشنواره شرکت کردند.

وی عنوان کرد: تعداد دانشجو در دانشگاه‌های استان از ۴۲ هزار به ۲۹ هزار دانشجو کاهش یافته است.

کد خبر 4486656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha