۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۲۵

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه خبر داد:

بهره‌برداری از پروژه سه راهی هرسین در سال ۹۹

بهره‌برداری از پروژه سه راهی هرسین در سال ۹۹

کرمانشاه- مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بهره‌برداری از پروژه سه راهی هرسین به هرسین در سال ۹۹ خبر داد.

مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت پروژه سه راهی هرسین به هرسین حد فاصل پلیس راه تا شهرستان هرسین گفت: این پروژه در مجموع ۲۳ کیلومتر بوده که ۱۹ کیلومتر آن تاکنون انجام شده و ۴ کیلومتر بعد از پل روگذر راه آهن تا بعد از روستای چهر باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: این پروژه یک پروژه ملی است که مربوط به کریدور بزرگراهی میاندوآب- کرمانشاه- بندرامام است.

وی زمان آغاز این پروژه را سال ۹۱ اعلام کرد و ادامه داد: برنامه زمانبندی برای اتمام این پروژه نیز سال ۹۹ اعلام شده است.

شریفی میزان اعتبار برآورد شده برای این پروژه را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تا کنون ۲۶۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

این مسئول تصریح کرد: این پروژه کریدور بزرگراهی شمال غرب کشور به جنوب غرب کشور است و از میاندوآب تا بندر امام خمینی ادامه دارد.

بهره برداری از زیرگذر بیستون انتهای سال ۹۷

وی اشاره ای به پروژه زیرگذر بیستون نیز داشت و گفت: این پروژه اردیبهشت ماه سال ۹۶ آغاز شده و هدف از اجرای آن کاهش ترافیک عبوری در ورودی شهرستان بیستون و روان سازی ترافیک در مجموعه تاریخی بیستون بوده است.

شریفی برنامه زمانبندی اتمام این پروژه را در صورت تخصیص کامل اعتبارات و حل شدن مشکل جابجایی لوله گاز موجود در منطقه، انتهای سال ۹۷ اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: اعتبار تعیین شده برای این پروژه ۱۵ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۲ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هدف از اجرای آن روانسازی عبور و مرور به مجموعه تاریخی بیستون و کاهش قابل ملاحظه ترافیک در شهر بیستون است.

اتمام پروژه بزرگراه سنقر- بیستون در سال ۱۴۰۰

شریفی اشاره ای نیز به پروژه بزرگراه سنقر- بیستون داشت و گفت: طول این پروژه ۵۵ کیلومتر بوده که هم اکنون ۴ کیلومتر آن در دست بهره‌برداری بوده و ۶ کیلومتر آن در حال ساخت است و مطالعات ۴۵ کیلومتر دیگر آن نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برنامه زمانبندی برای اتمام این پروژه را سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و یادآور شد: این پروژه سال ۹۳ آغاز شده است.

وی اعتبار برآورد شده برای این پروژه را ۱۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۱۲ درصد از کل ۵۵ کیلومتر پروژه تاکنون انجام شده و حدود ۲۰ درصد یعنی  ۱۰ کیلومتر در حال ساخت بوده و ۵۰ درصد آن نیز در دست مطالعه است.

شریفی اعتبار هزینه شده برای این پروژه تاکنون را ۱۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این پروژه ادامه آزادراه ساوه- کرمانشاه همدان و ادامه کریدور میاندوآب- سنندج- سنقر-هرسین- بندرامام است.

کد خبر 4537131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha