۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱:۵۷

اردوغان:امیدوارم رویکرد آمریکانسبت به خرید سامانه اس۴۰۰ تغییر کند

اردوغان:امیدوارم رویکرد آمریکانسبت به خرید سامانه اس۴۰۰ تغییر کند

رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در گفتگو با یک شبکه رادیویی و تلویزیونی این کشور ابراز امیدواری کرد که رویکرد آمریکا نسبت به خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» روسیه توسط ترکیه، تغییر یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه در گفتگو با شبکه رادیویی و تلویزیونی «اِن تی وی» ابراز امیدواری کرد که رویکرد آمریکا نسبت به خرید سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» روسیه توسط ترکیه تغییر یابد؛ زیرا به گفته وی، ترکیه از این قرارداد تسلیحاتی با روسیه صرفنظر نخواهد کرد.

این در حالی است که مقامات آمریکا و ناتو بارها به دولت آنکارا گفته اند که سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» روسیه فاقد قابلیت ادغام و هماهنگی با سامانه پدافند موشکی و هوایی ناتو است و اینکه خرید این سامانه توسط آنکارا، خرید جتهای جنگنده «اف-۳۵» از شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین را برای ترکیه به خطر انداخته و احتمالاً به وضع تحریمهای آمریکا علیه آنکارا می انجامد.

با این حال، اردوغان در این گفتگوی تلویزیونی گفت: «نهادهای وابسته هم اکنون در حال انجام رایزنی هستند. آنها به این روند ادامه خواهند داد. با کنگره صحبت خواهند کرد. من امیدوارم که این رویکرد اشتباه (آمریکا) تغییر یابد».

کد خبر 4553669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha