۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲

ناکامی در واردات ال‌ان‌جی؛

سهم روسیه از بازار گاز اروپا به ۳۷ درصد جهش کرد

سهم روسیه از بازار گاز اروپا به ۳۷ درصد جهش کرد

گازپروم، اعلام کرد که سهم این شرکت در فروش گاز طبیعی در بازار اتحادیه اروپا در سال گذشته به ۳۶.۷ درصد افزایش یافته که بیش از ۲ درصد نسبت به سهم ۳۴.۲ درصدی آن در سال ۲۰۱۷، جهش کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، غول صنعت گاز روسیه، گازپروم، اعلام کرد که سهم این شرکت در فروش گاز طبیعی در بازار اتحادیه اروپا در سال گذشته به ۳۶.۷ درصد افزایش یافت که بیش از ۲ درصد نسبت به سهم ۳۴.۲ درصدی آن در سال ۲۰۱۷، جهش کرده است.

مدیرکل گازپروم، النا بورمیستروا، در مراسم روز سرمایه‌گذاران گازپروم اعلام کرد: طبق داده‌های اولیه، در سال ۲۰۱۸، سهم این شرکت از واردات گاز کشورهای اروپایی و ترکیه به رکورد تاریخی ۳۶.۷ درصد رسیده است.

بورمیستروا اضافه کرد که صادرات گازپروم به اروپا، درسال گذشته به رکورد ۲۰۱.۸ میلیارد مترمکعب خواهد رسید و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۵ با افزایش تقاضا، رشد قابل‌توجهی روبرو شود.

به گفته یکی از اعضای هیات‌مدیره گازپروم، اولگ آکسیوتین، گازپروم، برای موقعیت خود در بازار گاز اروپا، هیچ تهدیدی از سوی تولیدکنندگان بین‌المللی ال‌ان‌جی، شامل آمریکا، احساس نمی‌کند.

صادرات گاز روسیه به اروپا ۳ برابر کل صادرات ال‌ان‌جی تمام تولیدکنندگان جهان به اروپا است.

طبق گفته بورمیستروا، هرچند سهم صادرات ال‌ان‌جی در حال رشد است، اما هنوز فقط ۱۳ درصد از کل بازار گاز را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل گازپروم اعلام کرد قیمت گاز طبیعی هم با رشد قابل‌توجهی روبرو شده است.

او گفت: در سال ۲۰۱۸ قیمت متوسط گازپروم با ۲۴.۶ درصد افزایش به ۲۴۵.۵ دلار برای هر متر مکعب رسید.

کد خبر 4554008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha