۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۷

استاندار لرستان:

پلدختر تا هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود/انسداد راه ۲۰۰ روستا

پلدختر تا هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود/انسداد راه ۲۰۰ روستا

خرم‌آباد- استاندار لرستان با بیان اینکه پلدختر تا اوایل هفته آینده از گل‌ولای تخلیه می‌شود، گفت: راه دسترسی ۲۰۰ روستای استان همچنان مسدود است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی امروز در گفتگو با رسانه‌ها در مورد آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی استان اظهار داشت: در سراسری استان راه دسترسی نزدیک به ۲۰۰ روستا هنوز قطع است.

وی ادامه داد: همچنین در پلدختر و معمولان نیز راه دسترسی برخی روستاها مسدود است.

استاندار لرستان بیان کرد: با این حال اکثر مناطق حساس و مهمی که مشکل داشتند به طریق موقت یا راههای جایگزین ارتباط را برقرار کردیم و کار خدمات رسانی را انجام می‌دهیم.

خادمی ادامه داد: چند نقطه‌ای که به صورت زمینی امکان دسترسی نبوده از طریق هوایی امداد رسانی می‌کنیم.

۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری لرستان بر اثر سیل خسارت دیدند

وی افزود: خدمات رسانی هوایی با شدت در حال انجام است و امیدواریم همه روستاها را انجام دهیم و هیچ فرد سیل زده و مستحقی از زیر چتر خدمات رسانی خارج نشود.

استاندار لرستان همچنین در مورد روند پاکسازی و لای روبی شهر پلدختر و معمولان گفت: با تبدیل شهر سیل زده پلدختر به چهار منطقه تا اوایل هفته آینده از گل و لای تخلیه می‌شود.

وی افزود: با تقسیم شهر پلدختر و تحویل آن به ارتش، سپاه، شهرداری تهران و سازمان راهداری پیش بینی می‌شود تا اوایل هفته آینده شهر پلدختر از گل و لای تخلیه شود.

خادمی افزود: حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی و تجاری در لرستان بر اثر سیل اخیر خسارت دیدند و مهمترین نیاز کنونی سیل زدگان اقلام ضروری زندگی همانند فرش، لوازم خانگی و سایر اقلامی است که بر اثر سیل تخریب شدند.

استاندار لرستان از خیران و نیکوکاران کشور خواست کمک‌های خود را از مواد خوراکی به سمت تهیه و تأمین لوازم خانگی ببرند.

ارتفاع گل و لای در پلدختر تا ۲ متر هم رسید

خادمی یادآور شد: ارتفاع گل و لای در پلدختر تا ۲ متر هم رسید و با تخلیه گل و لای معابر، تخلیه گل و لای منازل بار دیگر معابر را درگیر می‌کند که کار را سخت کرده است. کانال‌های آب سطحی نیز مسدود شده‌اند و امکان عبور آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد شهر پلدختر پاکسازی شده است، افزود: اولویت اصلی خدمات رسانی به مردم و برقراری زیرساخت‌های لازم است.

خادمی گفت: یکی از مشکلات اساسی از بین رفتن وسایل منزل است که مرتب نیز به عنوان کمک‌ها از نهادها و خیرین درخواست می‌شود. ستاد اجرایی فرمان امام تأمین حدود ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی را تقبل کرده‌اند.

کد خبر 4587857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha