۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۲:۲۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

تخلف و هنجار شکنی در اماکن عمومی ناشی از ضعف نظارتی است

تخلف و هنجار شکنی در اماکن عمومی ناشی از ضعف نظارتی است

بجنورد- رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: تخلف و هنجارشکنی در اماکن عمومی غالباً ناشی از ضعف نظارتی است.

سرهنگ حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به هنجارشکنی در یکی از مهدکودک‌های خراسان شمالی، اظهار کرد: مهد هنجار شکن و غیر هنجار شکن در خراسان شمالی وجود ندارد چرا که فعالیت تمام مهدها زیر نظر بهزیستی و برای انجام فعالیت‌های خاص از فرهنگ و ارشاد مجوز دریافت می‌کنند.

جعفری وقوع هنجارشکنی‌ها در اماکن عمومی را به دلیل ضعف نظارتی اعلام کرد و افزود: ضعف نظارتی یکی از موضوعات جدی در حوزه‌های آموزشی است چرا که مؤسسات برای انجام فرایند طولانی مدت از نهاد مربوطه مجوز اخذ می‌کنند اما خارج از ضوابط عمل می‌کنند.

وی در ادامه به سختگیری‌های مؤسسات مجوزم لازم را از نهاد مربوطه دریافت می‌کنند اما به دلیل نبود نظارت کافی از ریل خارج می‌شوند بیش از حد در امر اخذ مجوز مؤسسات فرهنگی، آموزشی، علمی و تفریحی اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه در امر صدور مجوز سختگیری می‌شود اما مجوز را به عنوان فعالیت در تمام ابعاد قلمداد می‌کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی بیان کرد: چنانچه پس از صدور مجوز به طور مستمر و قانونمند بر امور مؤسسات نظارت شود کمتر شاهد تخلف و هنجارشکنی خواهیم بود.

جعفری اظهار کرد: معمولاً اماکن عمومی که فاقد مجوز رسمی و پروانه فعالیت بوده، مرتکب تخلف و هنجارشکنی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هنجارشکنی اخیر در یکی از مهدکودک‌های بجنورد توسط عموم مردم به دستگاه قضائی اطلاع رسانی شد، گفت: مهد کودک مربوط با تغییر شیوه و موضوع نسبت به امر آموزش کودکان اقدام کرده بود که دستگاه قضائی و نیروی انتظامی به عنوان ضابط برای مدیریت در این اقدام مهم ورود پیدا کردند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: چنانچه شیوه آموزشی مهد کودک‌ها خارج از عرف جامعه باشد، کودکان در سنین بالا دچار آسیب اجتماعی می‌شوند.

جعفری بیان کرد: بعضاً مؤسسات مجوزم لازم را از نهاد مربوطه دریافت می‌کنند اما به دلیل نبود نظارت کافی از ریل خارج می‌شوند که دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای مقابله با هنجارشکنی ورود پیدا می‌کند.

وی اعلام کرد: با ورود دستگاه قضائی و نیروی انتظامی دغدغه‌ای که خانواده‌ها در جریان این هنجارشکنی اخیر توسط یکی از مهد کودک‌های بجنورد داشتند، در حال برطرف شدن است.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی بر مطالبه گری به ویژه به لحاظ محتوایی توسط دستگاه‌های صادر کننده مجوز برای فعالیت‌های آموزشی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: بسیاری از مؤسسات و مهدکودک‌ها به لحاظ فیزیکی استاندارهای لازم را دارند اما کنترل محتوایی موضوعات آموزشی آنان بسیار حائز اهمیت است.

جعفری اظهار کرد: بعضاً خانواده‌ها از محتوای آموزشی خارج از عرف رضایت دارند اما رضایت آنان به تنهایی شرط نیست چرا که مطابقت مطالب با قوانین، هنجارها و عرف جامعه اسلامی ضروری است.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش کمتر با فعالیت‌های خارج از قوانین و مقررات جامعه روبرو می‌شویم و آنچه که رخ می‌دهد به دور از چشم مربیان مرکز آموزشی و توسط خود دانش آموزان انجام می‌شود.

نشاط اجتماعی جز ضروریات جامعه است

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی در ادامه نشاط اجتماعی را جز ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت: استراتژی نشاط اجتماعی بهترین روش برای نگهداری نسل جوان در عصر کنونی است اما این امر تکنیک‌های خاصی دارد که باید بر آن اساس پیش برده شود.

جعفری اضافه کرد: تکنیک آموزشی هر جامعه‌ای متفاوت است، بنابراین نمی‌توان با روش و ابزار جامعه دیگر نشاط اجتماعی ایجاد کرد چرا که کاملاً اشتباه است.

تکنیک آموزشی هر جامعه‌ای متفاوت است، بنابراین نمی‌توان با روش و ابزار جامعه دیگر نشاط اجتماعی ایجاد کرد چرا که کاملاً اشتباه است وی تاکید کرد: افرادی که در حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی فعالیت دارند باید از تخصص لازم برخوردار و همچنین دغدغه و دید درستی نسبت به هنجارهای جامعه داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: چنانچه فردی نسبت به عرف و هنجارهای جامعه شناخت لازم را نداشته باشد قطعاً با تکنیک‌های غلط آموزش را منتقل می‌کند که تأثیر جبران ناپذیری به همراه دارد.

جعفری گفت: نشاط اجتماعی یکی از ضروریات جامعه است به ویژه در استان جوانی همچون خراسان شمالی که مردمی بانشاط دارد و مهد موسیقی، بوم گردی و طبیعت گردی است، بنابراین ورود افراد متخصص در این حیطه ضروری بوده تا هنجارشکنی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همچنین خراسان شمالی در حوزه موسیقی، تفریحات و ورزش از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است اما غالب افرادی که در این حوزه‌ها ورود پیدا می‌کنند شناخت درستی از فرهنگ ندارند و تخصص غیر مرتبت داشته و در نهایت مشاوره نادرست ارائه می‌دهند.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان شمالی تاکید کرد: حوزه نشاط اجتماعی جوانان و نوجوانان بسیار حساس است و کوچک‌ترین خطا سبب زاویه گرفتن از عرف جامعه می‌شود.

کد خبر 4622789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha