۲ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۵

در گفتگو با مهر عنوان شد:

افزایش مشارکت اساتید در برنامه های دستیاری پزشکی

افزایش مشارکت اساتید در برنامه های دستیاری پزشکی

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از راه اندازی هیئت های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در مناطق آمایشی علوم پزشکی و افزایش مشارکت اساتید در برنامه های دستیاری خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: سیاست جدید هیئت های بورد در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در این هیئت ها است و با توجه به سیاست جدید، بورد در مناطق آمایشی راه اندازی شد.

وی گفت: هیئت های بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در آموزش دستیاری، ارزیابی برنامه‌های آموزشی و طراحی سئوال نقش اصلی را دارند. پیش از این هیئت های بورد تنها در تعداد معدودی از اساتید متمرکز بود و اساتید دیگری که در آن رشته تخصصی و فوق تخصصی دارای سرآمدی بودند این فرصت را در اختیار نداشتند که در این زمینه مشارکت کنند.

ایدنی افزود: همچنین به دلیل متمرکز بودن و فرصت برای اساتید دانشگاه های علوم پزشکی در سایر مناطق وجود نداشت. با توجه به سیاست آمایش سرزمینی و در ادامه طرح آمایش سرزمینی آموزش علوم پزشکی بوردهای تخصصی و فوق تخصصی به صورت آمایشی مطرح شد و اکنون در رشته ای که پیش از این ۱۵ نفر از اساتید آن رشته حضور داشتند ۸۰ نفر عضو هیئت بورد آن رشته شدند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت های بورد تنها به کار طراحی سئوال برای آزمون های گواهینامه و دانشنامه نمی پردازند بلکه در ارزشیابی، اعتباربخشی، سیاستگذاری و تدوین برنامه‌های آموزشی مشارکت دارند و با آمایشی شدن هیئت های بورد، فرصت‌های برابر برای همه اساتید تعریف شده است که بتوانند در فرآیند ارزشیابی و اعتباربخشی حضور داشته باشند.

قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: امسال اولین بار طراحی سئوالات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی از سوی اعضای هیئت های بورد در مناطق آمایشی انجام شد و سئوالات به مرکز سنجش آموزش پزشکی ارسال و در اختیار بانک سوال قرار گرفت. ویرایش های لازم برای این سوالات طراحی شده صورت می‌گیرد و در نهایت در اختیار گنجینه سئوالات قرار می گیرد. برای سئوالات آزمون‌های ارتقا، گواهینامه و دانشنامه از گنجینه استفاده می شود.

وی درباره برگزاری آزمون دانشنامه و گواهینامه دوبار در سال گفت: ما در تقویم آزمون های علوم پزشکی در سال ۹۸ پیش بینی این موضوع را انجام داده ایم اما این موضوع کاملاً به میزان متقاضی در رشته های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بستگی دارد.

ایدنی افزود: در برخی از رشته ها ممکن است از ۱۰ نفر هم کمتر متقاضی داشته باشیم و در برخی دیگر از رشته ها ممکن است این مقدار بیشتر باشد. با توجه به هزینه سنگین برگزاری آزمون های دانشنامه و ضرورت برنامه ریزی کامل در این زمینه، فعلاً تنها زمان آزمون پیش بینی شده است و در صورت لزوم اطلاع رسانی صورت می گیرد.

کد خبر 4647372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha