۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۷

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هوای اراک برای دومین روزمتوالی ناسالم است/ ذرات معلق بیش ازحدمجاز

هوای اراک برای دومین روزمتوالی ناسالم است/ ذرات معلق بیش ازحدمجاز

اراک- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای شهر اراک به علت تداوم غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص و میانگین میزان آلودگی هوای اراک در روز یکشنبه ۱۰۹ برآورد شد که بیانگر وجود وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوای اراک امروز (دوشنبه) نیز به علت تداوم وجود ذرات معلق، ۴۰ میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حد مجاز است.

میرزایی افزود: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در هوا، ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های جمعیتی حساس در شهر اراک اعلام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، بیماران و افراد سالخورده زیان بار بوده و این شهروندان به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری خودداری کرده و یا در صورت ناچار بودن به تردد، حتماً از ماسک مناسب استفاده کنند.

کد خبر 4650025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha