۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۴۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

بندرلنگه دارای زیرساخت‌های حداقلی فرهنگی است

بندرلنگه دارای زیرساخت‌های حداقلی فرهنگی است

بندر لنگه - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: با افتتاح سینما و نگارخانه شهرستان بندرلنگه می‌توان گفت بندرلنگه دارای زیرساخت‌های حداقلی فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا کمالی زرکانی عصر شنبه در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان‌های بندرلنگه، بستک، بندرخمیر، پارسیان اظهار داشت: این شهرستان‌ها دارای معماری و تمدن زیبا هستند و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه زبان شناسی هستند.

وی ادامه داد: حضور اهل سنت در غرب استان سبب خیر و برکت شده است و شاهد همدلی بی‌نظیری میان شیعه و سنی در غرب استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: شهرستان پارسیان ظرفیت‌های زیادی در زمینه مجسمه سازی و عکاسی دارد که در حال شکوفا شدن هستند.

کمالی‌زرکانی با بیان اینکه خمیر شهر موسیقی است و نوازندگان عود است، اذعان کرد: بستک شهر هنرهای تجسمی و شاعران است و می‌توان گفت فرهنگ در این شهرستان‌ها در حال تپیدن است.

وی تشریح کرد: با افتتاح سینما و نگارخانه شهرستان بندرلنگه می‌توان گفت بندرلنگه دارای زیرساخت‌های حداقلی فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اظهار داشت: کتابخانه، نگارخانه، سینما وپلاتو حداقل‌های زیز ساختی این شهرستان است که بعد از مرکز استان، تنها شهرستانی است که از این زیرساخت‌ها برخور دار می‌شود.

کمالی زرکانی ابراز داشت: در استان هرمزگان تصمیم گرفته شده است که جشنواره‌های ملی و استانی را از مرکز استان به شهرستان‌ها منتقل کنیم و به همین دلیل جشنواره تئاتراستانی و جشنواره استانی فیلم کودک و نوجوان از بندرعباس به بندرلنگه منتقل شد.

وی گفت: مؤسسات قرانی در این شهرستان‌ها به خوبی فعالیت می‌کنند و جزو برترین مؤسسات استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اذعان کرد: شهرهای خلاق و زنده را هنرمندان می‌سازند؛ هنرمندان هستند که می‌توانند به شهرها روح زندگی واقعی بدهند.

کد خبر 4677813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha