۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰

دست رد برلین بر سینه واشنگتن؛

مرکل و دولت آلمان به مشارکت در ماموریت دریایی آمریکا فکر نمی کنند

مرکل و دولت آلمان به مشارکت در ماموریت دریایی آمریکا فکر نمی کنند

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیز دولت این کشور به مشارکت در ماموریت دریایی تحت رهبری آمریکا در تنگه هرمز در حال حاضر فکر نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نیز دولت این کشور به مشارکت در ماموریت دریایی تحت رهبری آمریکا در تنگه هرمز در حال حاضر فکر نمی کند.

وی در نشست خبری بیان کرد: مرکل در حال حاضر به مشارکت در ماموریتی که آمریکا رهبری آنرا برعهده دارد، فکر نمی کند و همه در دولت آلمان با آن موافق هستند.

شایان ذکر است که سفارت آمریکا در برلین روز سه شنبه اعلام کرده بود که آمریکا از آلمان خواسته است که به فرانسه و انگلیس در ائتلاف دریایی در تنگه هرمز ملحق شوند.

علاوه بر سخنگوی دولت مرکل، پیش از این «آندریاس نیک»، عضو کمیته روابط خارجی پارلمان و «اولاف شولتز» وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان نیز مخالفت خود را برای همراهی با ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس اعلام کرده بودند.

آمریکا طی چند هفته گذشته با طرح ادعای مقابله با اقدامات ضدامنیتی در منطقه خلیج فارس مدعی تلاش برای تشکیل ائتلاف دریایی در منطقه شده است، اما در این ارتباط هنوز توفیقی به دست نیاورده و بسیاری از کشورها مخالفت خود را نسبت به عضویت در ائتلاف مورد نظر آمریکا اعلام کرده‌اند.

پیش از آلمان، دولت ژاپن نیز به طور رسمی اعلام کرده بود تصمیمی برای مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس ندارد.

کد خبر 4685525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha