۱۴ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۲۳

شهردار مهریز خبر داد:

تلاش برای ساخت باغ‌شهر ایده‌آل/تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه ساختمان

تلاش برای ساخت باغ‌شهر ایده‌آل/تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه ساختمان

یزد ـ شهردار مهریز از تلاش برای ساخت باغ‌شهر ایده‌آل خبر داد و گفت: در این راستا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به کار گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آخوندی امروز در جلسه هم اندیشی مدیریت نظام مهندسی ساختمان مهریز ضمن قدردانی از اجرای قوانین ساخت و ساز در شهرستان مهریز اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان در تمام ساخت و سازها به عنوان راهنمای مردم برای ساخت باغ شهر ایده آل فعالیت می کند و شهرداری نیز نهایت تلاش و همکاری را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی عنوان کرد: به منظور هدایت ساخت و سازها به سمت ساختمان سازی دارای مجوز و پروانه، برای شهروندان مهریزی تخفیف ۱۰۰ درصدی برای دریافت پروانه های ساختمانی تا ۲۰۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

آخوندی بیان کرد: عوارض ۵۰ درصدی قطع اشجار در باغات با مجوز ۱۰ درصد ساخت حذف می شود و تخفیف ۵۰ درصدی نظام مهندسی شهر بابت حق الزحمه های طراحی و نظارت و شناسنامه فنی و ملکی دریافت می شود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه بروشور اطلاعاتی برای ۱۰ هزار خانوار مهریزی با هدف آشنایی مردم با قوانین و میزان تخفیف‌های شهرداری و نظام مهندسی با مشارکت شهرداری مهریز، نمایندگی نظام مهندسی ساختمان و اداره راه و شهرسازی مهریز تهیه و توزیع می شود.

شهردار مهریز یادآور شد: قانون طرح تفکیک آپارتمانی که در طرح تفضیلی عنوان نشده است نیز پیگیری و بررسی می شود.

عباس زارع زاده، رئیس راه و شهرسازی مهریز نیز در این نشست با اشاره به موثر بودن جلسات با حضور نمایندگان نظام مهندسی ساختمان، برای استاندارد شدن ساخت و سازهای شهر و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز قول همکاری داد.

رسول یزدی، مسئول دایره ساختمان و شهرسازی شهرداری مهریز نیز درخواستهایی برای کوتاه‌تر شدن فرایند ارسال نقشه ها به شهرداری و استفاده از توان دفاتر داخل شهر برای طراحی ساختمان مطرح کرد.

به گزارش مهر، در این جلسه بر ضرورت تدوین راهکار و ایجاد سازوکار برای حذف دو نقشه ای بودن پروانه ها تاکید و در این رابطه بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4685848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha