۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴

شب آبشارهای ایران برگزار می‌شود

خانه وارطان، میزبان آبشارهای ایران

خانه وارطان، میزبان آبشارهای ایران

شب «آبشاهای ایران» به همت مجله فرهنگی و هنری بخارا در خانه گفتمان شهری (وارطان) برگزار می‌شود. کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران» نوشته مجید اسکندری توسط نشر ایرانشناسی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به بهانه رونمایی از کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران» تألیف مجید اسکندری از سوی انتشارات ایرانشناسی، شبی از شب‌های بخارا به رونمایی این اثر و بحث درباره آبشارهای ایران اختصاص یافته است.

کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران» لیستی از ۷۵۰ آبشار گزارش شده از ایران ارائه می‌دهد و تعداد بیش از ۳۳۰ آبشار از آنها به‌صورت مصور معرفی شده‌اند. هر صفحه به یک آبشار اختصاص یافته و کروکی مسیر دسترسی و مختصات جغرافیایی هر آبشار به‌صورت خطی و نقشه جغرافیایی مشخص شده است. برای هر آبشار نوع دسترسی به چهار صورت آسان، پیاده‌روی سبک، پیاده‌روی سنگین و فنی سخت، با نماد مخصوص خود مشخص شده‌اند و همچنین فصلی یا دائمی بودن آنها نیز با نماد تعریف شده است. دسته‌بندی آبشارهای در این کتاب در قالب استانی و در هر استان براساس حروف الفبا مرتب شده است.

محمد درویش، کنشگر محیط‌زیست، مجید اسکندری نویسنده کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران»، حمیدرضا ریحانیان، پژوهشگر تنوع زیستی، محمد گائینی، فعال حوزه گردشگری و امیرحسین بختیاری، مدیر مسئول انتشارات ایرانشناسی سخنرانان شب آبشارهای ایران را تشکیل می‌دهند. همچنین در این  نشست کلیپ‌هایی از آبشارهای ایران نمایش داده می‌شود.   

شب آبشارهای ایران شنبه (۱۶ شهریور ماه) ساعت ۱۷، در خانه گفتمان شهر (وارطان) به نشانی میدان فلسطین، طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.

کد خبر 4709788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha