۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۶:۲۰

کاخ سفید و کتمان نقش تسلیحات آمریکایی در کشتار مردم غزه

کاخ سفید و کتمان نقش تسلیحات آمریکایی در کشتار مردم غزه

درشرایطی که نسل کشی اشغالگران در غزه تاکنون بیش از ۳۵ هزار شهید برجای گذاشته، کاخ سفید ادعا کرد که «شواهد قطعی» در استفاده از تسلیحات ساخت این کشور در جنگ غزه نیافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه آمریکا بامداد شنبه در گزارشی اعلام کرد که تل آویو در استفاده از تسلیحات آمریکایی در نوار غزه احتمالاً قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض کرده است.

پایگاه خبری روسیا الیوم بامداد شنبه گزارش داد که در شرایطی که جنگ غزه تا اکنون بیش از ۳۵ هزار شهید و ده‌ها هزار نفر مجروح برجای گذاشته و طی آن، ۷۲ درصد از قربانیان این جنایت بشری را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد، کاخ سفید در گزارش ادعایی خود به کنگره درباره نحوه استفاده کشورها از کمک‌های نظامی آمریکا ادعا کرد که به «شواهد قاطعی» دال بر اینکه تل آویو از تسلیحات آمریکا در نقض قوانین بین المللی استفاده کرده، نیافته است.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا به کنگره تصریح شده با آنکه ادعاهایی مبنی بر این وجود دارند که ارتش اسرائیل در بازه زمانی مد نظر این گزارش از ۱ ژانویه ۲۰۲۳ قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند، اما آمریکا اطلاعات کافی درباره اینکه آیا در این موارد از سلاح‌های آمریکا استفاده شده یا نه در اختیار ندارد.

با سپری شدن هفت ماه از جنایت نسل کشی اشغالگران علیه غزه، دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که ارتش اشغالگران طی این مدت، ۳ هزار و ۹۴ واقعه قتل عام انجام داد که به شهادت بیش از ۱۵ هزار کودک انجامیده است.

کد خبر 6102707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha