۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۰

مدیرکل طرح های ملی جوانان به مهر خبر داد

ثبت «اوقات فراغت» به عنوان یک صنعت در سال ۹۹ برای ایجاد اشتغال

ثبت «اوقات فراغت» به عنوان یک صنعت در سال ۹۹ برای ایجاد اشتغال

مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش گفت: اقدامات لازم برای ثبت اوقات فراغت به عنوان یک صنعت با هدف ایجاد اشتغال انجام شده است.

امیر حسین آل اسحاق مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص موضوع اوقات فراغت گفت: یکی از وظایف ما در این زمینه سیاست گذاری است به همین منظور به دنبال طرحی مبنی بر بروز رسانی اسناد اوقات فراغت در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.

وی افزود: این طرح فعلاً در مراحل ابتدایی است و با برخی از مسئولین مربوطه نیز صحبت‌هایی شده است. در این طرح تمرکز ما همچنان بر روی ایجاد شادی و نشاط در فضای جامعه است.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان با بیان اینکه اوقات فراغت باید تبدیل به یک صنعت شود، اظهار داشت: اوقات فراغت می‌تواند ایجاد اشتغال مستقیم کند. به عنوان مثال در حال حاضر در اصفهان چندین جوان اقدام به تاسیس یک شهربازی کرده و در حال حاضر نیز با موفقیت زیادی روبرو شده‌اند. در واقع اوقات فراغت باید از قالب سنتی آن خارج و تبدیل به منبع ایجاد اشتغال شود.

آل اسحاق از اقدام برای ثبت اوقات فراغت به عنوان یک صنعت به منظور ایجاد اشتغال‌زایی خبر داد و اظهار داشت: با چندین دستگاه مربوطه صحبت‌های لازم انجام و با اقدامات انجام شده، سال ۹۹ اوقات فراغت به عنوان یک صنعت ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: با ثبت شدن این صنعت، عمل به آن به عنوان یک دستورالعمل به دستگاه ابلاغ و تمامی نهادهای مربوطه موظف به سیاست گذاری و عملیاتی شدن مفاد آن خواهند بود.

مدیرکل طرح‌های فراگیر جوانان در خصوص اقدام معاونت جوانان در حوزه اوقات فراغت تصریح کرد: ماموریت اصلی ما در این حوزه برآورد اطلاعات و ساماندهی آن در ستاد ساماندهی است که در بهار تشکیل می‌شود. بر اساس گزارشات، حدوداً در هر استان ۱۰۰ هزار برنامه اوقات فراغت توسط دستگاه‌های مختلف ازجمله آموزش و پرورش، هلال احمر، وزارت ورزش و دیگر نهادها برگزار شده است اما آمار دقیق این برنامه‌ها آخر تابستان جمع آوری و اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 4714176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha